Інтермедіальність та інтердисциплінарність як викладацькі стратегії

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Інтермедіальність та інтердисциплінарність як викладацькі стратегії
Код дисципліни
ВБ 1.04.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 12, ПРН 13, ПРН 25.1, ПРН 27.1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисципліни «Вступ до літературознавства», комплексної дисципліни «Історія зарубіжної літератури», дисципліни «Основи літературної компаративістики», дисципліни «Методика викладання зарубіжної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах». 2. Володіння навичками літературознавчого аналізу. 3. Вміння оперувати базовими категоріями та поняттями теорії літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Мета курсу - ознайомити студентів з інтермедіальними та інтердисциплінарними студіями й поглибити навички літературознавчого аналізу у новому полі знань. Студенти опановують нові терміни й поняття, що мають відношення до нового підходу до літературних явищ, і застосовують отримані знання на практиці. Курс складається з двох тісно між собою повʼязаних циклів: перетину літератури й інших видів мистецтва й перетину літератури з наукою. Обрані для вивчення тексти — найзначніших письменників різних епох, вони є репрезентативними з точки зору ефективності їх вивчення із залученням інтермедіальних та міждисциплінарних методологічних підходів.
Рекомендована та необхідна література
Гофман Е.Т.А. Кавалер Глюк. Дон Жуан Флобер Г. Іродіада Верлен П. Романси без слів Рембо А. Голосівки Поезія німецьких та австрійських експресіоністів Аполлінер Г. Каліграми Вайлд О. Саломея Фаулз Дж. Вежа чорного дерева Модіано П. Вулиця темних крамниць Маккарті Т. Коли я був справжній Кувер Р. You must remember this Остер П. Храм місяця Хьюз Л. The weary blues Рильський М. Шопен Екфразис: вербальні образи мистецтва / за ред. Т. Бовсунівської. К., 2013. Наливайко Д.С. Література в системі мистецтв як галузь компаративістики // Теорія літератури й компаративістика, К., 2006, С. 9-38. Handbook of Intermediality. Literature — Image — Saund — Music. Ed. Ripple. G. Berlin/Boston, 2015. Rajewsky Irina O. Intermediality, Intertextuality, and Remediation: A Literary Perspective on Intermediality., 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студентів. Форми навчання включають усні відповіді на семінарських заняттях, презентації творчих робіт (есе).
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів за всі форми контролю і не передбачає додаткових заходів підсумкового оцінювання. Форми поточного контролю включають оцінки за відповіді на семінарських заняттях (min 36 / max 60 бали), за підготовку та презентацію творчих робіт (есе) (min 24 / max 40 балів). Студентам, які за семестр не набрали min 60 балів, необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у формі написання самостійних індивідуальних робіт. Шкала відповідності підсумкових балів За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 60–100 Зараховано 0–59 Не зараховано
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології