Історія педагогіки

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія педагогіки
Код дисципліни
ОК 10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 7, ПРН 18, ПРН 24. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знання факторів і основних механізмів формування особистості. 2) Володіння елементарними навичками аналізу педагогічної ситуації, історичних явищ.
Зміст навчальної дисципліни
Курс передбачає формування у студентів системи знань щодо основних етапів розвитку освіти, педагогічної думки та науки, наукового світогляду, педагогічного мислення, знання традицій українського народу з виховання національної свідомості, вироблення творчих умінь застосувати історико-педагогічні знання у практичній діяльності. Розкривається предмет і завдання історії педагогіки як галузі загальної педагогіки, основні етапи розвитку педагогіки як науки (і культури), методи історико-педагогічних досліджень, внесок видатних педагогів минулого в науку, освіту та культуру, основні ідеї та праці, історія розвитку національної освіти, національної педагогічної думки, основні тенденції розвитку педагогіки на сучасному етапі. Зміст розкривається у двох модулях: 1) історія зарубіжної школи та педагогіки, 2) становлення, розвиток та сучасний стан української школи та педагогічної думки.
Рекомендована та необхідна література
1. Акімова О.В., Волошина О.В. Історія педагогіки. Методичні рекомендації для проведення практичних занять. Вінниця, 2014. 2. Історія української школи і педагогіки : Хрестоматія / Упор. О. О. Любар; За ред. В. Г. Кременя.К., 2003. 3. Любар О.О., Стельмахович М.Г., Федоренко Д.Т. Історія української школи і педагогіки: Навч. посібник / за ред. О. О. Любара. К., 2003. 4. Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи: підручник. К., 2015. С.258-338. 5. Педагогіка: підруч. / А. А. Марушкевич, Є.С. Спіцин. – К., 2019. 6. Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров,А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин. К., 2016. 7. Проніков О.К. Історія педагогіки: курс лекцій. К., 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: відповіді на семінарських заняттях, індивідуальна презентація, реферат, контрольна робота. Методи: лекція, семінар, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 35/min 21 балів), підготовку індивідуальної презентації (max 10/min 6 балів ), написання реферату (max 5/min 3 балів) та написання контрольної роботи (max 10/min 6 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 60/min 36 балів. Форма підсумкового контролю – іспит, оцінка за іспит – max 40/м 24 балів. Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно / Еxcellent 85–89 4 Добре / Good 75–84 65–74 3 Задовільно / Satisfactory 60–64 35–59 2 Незадовільно / Fail
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Надія Михайлівна Кузьменко
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології