Вступ до літературознавства

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до літературознавства
Код дисципліни
ОК 21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 12, ПРН 13, ПРН 18. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Зміст і завдання курсу потребують від студентів елементарних теоретичних знань з курсів історії української та зарубіжної літератури, яких набули у закладах середньої освіти.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни “Вступ до літературознавства” – долучити студентів до теоретичних основ та практичних навичок сучасного літературознавчого аналізу. Cучасне скорочення годин курсу зарубіжної літератури у ЗСО обумовило зниження рівня знань школярів у сфері теоретичної компетентності вивчення літератури. Завдання курсу – підготувати студентів до нормативних курсів історії зарубіжної літератури університетського рівня, познайомити із сучасною термінологією, комплексом фундаментальних понять та практичними навичками літературознавчого аналізу в подальшому курсі ІЗЛ. Успішне виконання завдань залежить від рівня філологічної освіти, здобутої вступниками у ЗСО та на початковому рівні університетського навчання
Рекомендована та необхідна література
1. Галич О.А. Вступ до літературознавства. Луганськ, 2010. 2. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. К., 2001. 3. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. К., 2003. 4. Вступ до літературознавства. Хрестоматія /Упоряд. Н.І. Бернадська. К., 1995. 5. Літературознавчий словник-довідник / Упоряд. Р.Гром’як та Ю.Ковалів. К., 2006. 6. Білоус П.В. Вступ до літературознавства : навч. посіб. для самостійної роботи студента. К., 2012. 7. Наєнко М.К. Українське літературознавство. Школи, напрями, течії. К., 2000. 8. Лексикон загального та порівняльного літературознавства. Чернівці, 2001 9. Літературознавство. Словник основних понять. / Пер. з нім. вид. – Тернопіль, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, семінар, контрольна робота, самостійна робота. У навчальному процесі лекційних занять використовуємо елементи дослідницьких вправ із визначення розділів літературознавства та науково-критичних шкіл 19-20 ст. Семінарські заняття відбуваються за попередньо поширеними планами. Модульні контрольні роботи передбачають варіанти з індивідуальними завданнями. Контроль за системністю самостійної роботи над темами курсу відбувається у формах фронтального опитування як на лекціях, так і на семінарських заняттях.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів за всі форми контролю і не передбачає додаткових заходів підсумкового оцінювання. Форми поточного контролю включають оцінки за відповіді на семінарських заняттях (max 40/min 24 балів) та написання двох модульних контрольних робіт: Ð контрольна за Модуль1 оцінюється у max 25/ min 16 балів; Ð контрольна за Модуль 2 оцінюється у max 35/ min 20 балів. Студентам, які за семестр не набрали min 60 балів, необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Шкала відповідності підсумкових балів За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 60–100 Зараховано 0–59 Не зараховано
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології