Українська наукова мова

Освітня програма: Болгарська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська наукова мова
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН10.Збирати й систематизувати мовні, літературні факти, створювати та інтерпретувати тексти різних стилів і жанрів (у межах спеціалізації 035.01 українська мова та література). ПРН16.Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПРН17.Планувати, організовувати, здійснювати і презентувати дослідження та/або інноваційні розробки в конкретній філологічній галузі.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні лінгвістичні поняття щодо мови як системи. Вміти аналітично працювати з науковою літературою, аналізувати тексти. Володіти елементарними навичками моделювання текстів усної та писемної форми.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів-бакалаврів з комплексом засадничих теоретичних питань щодо становлення, розвитку й функціонування наукової комунікації в сучасних умовах розвитку суспільства, а також сформувати уміння й навички застосування теоретичних знань на практиці. Курс спрямовано на формування знань про сучасну наукову комунікацію українською літературною мовою, на специфіку функціонування в новітніх умовах суспільства, забезпечуючи майбутніх науковців належним лінгвістичним інструментарієм для подальшої самостійної наукової творчості. Детально розглянути науковий ресурс мовних засобів усіх рівнів, жанрову специфіку наукового стилю, критерії та принципи роботи з різножанровими текстами і відповідною науковою літературою з акцентом на самостійне продукування текстів відповідно до комунікативних потреб
Рекомендована та необхідна література
1. Демчук Н. Р. Науковий текст як стратегічний засіб наукової комунікації (до проблеми редакційного опрацювання) // Молодий вчений. 2016. № 9 (36). 2. Капелюшний А. О. Стилістика і редагування: навч. посіб. Львів: ПАІС, 2002. 3. Мазур О. В., Подвойська О. В., Радецька С. В. Основи наукових досліджень: навч. посіб. для суд. вищ. навч. закл. філол. спец. Вінниця: Нова книга, 2013. 4. Особливості редагування наукового тексту. Помилки у змісті й будові висловлювань. 5. Сурмін Ю. П. Наукові тексти: Специфіка, підготовка та презентація: навч.-метод. посіб. Київ: НАДУ, 2008. 6. Чернілевський Д. В. Методологія наукової діяльності: Навчальний посібник : Вид. 2-ге, допов. – Вінниця: Вид-во АМСКП, 2010. 7. Шишкіна Є. К., Носирєв О. О. Методологія наукових досліджень [Текст]: навч. посіб. / Є. К. Шишкіна, О. О. Носирєв. – Х.: «Діса плюс», 2014.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та практичні заняття, керівництво самостійною роботою та контроль за її виконанням, екзамен.
Методи та критерії оцінювання
На практичних заняттях здійснюється оцінювання запланованих видів робіт: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, презентація, бліц-опитування. Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за алгоритмом: 60 балів (60 %) – семестровий контроль і 40 балів (40 %) – іспит. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36, до складання іспиту не допускаються. Для студентів, які упродовж семестру не досягли рубіжного рівня оцінки (36 балів), для одержання допуску до іспиту необхідно відпрацювати пропущені теми. Максимальна оцінка за додаткові форми оцінювання не може перевищувати 40 % підсумкової оцінки (до 40 балів за 100-бальною шкалою). Якщо студент на іспиті набрав менше, ніж 24 бали, то вони не додаються до семестрової оцінки, а в екзаменаційній відомості вказується лише кількість балів, отриманих під час семестру.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни