«Теоретичний і практичний курс новогрецької мови. Частина 4. Новогрецька мова: лексикологія»

Освітня програма: Новогрецька філологія та переклад і англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
«Теоретичний і практичний курс новогрецької мови. Частина 4. Новогрецька мова: лексикологія»
Код дисципліни
ОК.01.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та новогрецькою мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію грецької мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та новогрецькою і англійською мовами ПРН 14. Використовувати новогрецьку мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв'язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Програма розрахована на студентів, які володіють новогрецькою мовою на рівні не нижче А1+; студенти повинні знати лексику і граматику, передбачену для рівня А1+; вміти вести бесіду за пройденими лексичними темами; висловлюватися письмово на пройдені теми; розуміти монологічне і діалогічне мовлення в межах відповідних лексичних тем; перекладати тексти з новогрецької мови на українську та з української на новогрецьку, що містять пройдений лексико-граматичний матеріал; вміти користуватися довідковою літературою та електронними джерелами.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає у підготовці висококваліфікованих фахівців з новогрецької філології. Курс знайомить студентів з лінгвістичними проблемами, що входять до кола питань лексикології, оскільки підготовка філологів передбачає ґрунтовну мовознавчу обізнаність студентів, усвідомлення ними природи і закономірностей функціонування мови, осягнення динаміки процесів, що в ній відбуваються. Курс складається з трьох змістових модулів. Перший модуль знайомить студентів з предметом і об’єктом цієї мовознавчої галузі, значенням слова як основної одиниці мови, змінами лексичного значення та причинами цих змін. Другий модуль розкриває особливості будови слова у новогрецькій мові, специфіку словотворення у цій мові порівняно з українською. Третій модуль покликаний дати студентам знання про історію становлення словникового складу грецької мови, основні джерела запозичення в різні епохи, а також новогрецьку фразеологію. Робота проводиться у вигляді лекцій та практичних занять. Форма підсумкового контролю – іспит.
Рекомендована та необхідна література
1. Українська елліністика: збірник наукових праць / Клименко Н.Ф., Пономарів О.Д., Савенко А.О. та ін. – К.: Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2010. (Розділи I, II, III). 2. Holton D., Масkridge Ρ., Φιλιππακή-Wartburton Ειρήνη. Γραμματική της νεοελληνικής γλώσσας. – Ηράκλειο. – 2012. 3. Κλαίρης Χ., Μπαμπινιώτης Γ. Γραμματική της νέας ελληνικής: δομολειτουργική-επικοινωνιακή. – Αθήνα, 2011. 4. Пономарів О.Д. Лексика грецького походження в українській мові. – К.: Просвіта, 2005. 5. Παθιάκη Ε., Σιμόπουλος Γ. Ελληνικά Β΄: μέθοδος εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. – Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, 2016. 6. Καρακύργιου Μ., Παπαγιωτίδου Β. Κλικ στα ελληνικά: Επίπεδο Β2. Θεσ/νίκη, 2016. 7. Αρβανιτάκης Κ. Επικοινωνήστε ελληνικά. – Βιβλίο 2. – Αθήνα, 2012.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: Відповіді на теоретичні питання на лекціях; діалоги/дискусії, наукові доповіді, тести на практичних заняттях; написання творів та опрацювання наукової літератури під час самостійної роботи.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: максимальна кількість балів протягом семестру – 60 балів: Відповідь на теоретичне питання: РН 1.2-1.3 – 8 балів Наукова доповідь: РН1.2-1.3, РН2.3 – 12 балів Тест: РН1.1, РН2.3 – 20 балів Діалоги/Дискусія: РН 1.1, РН2.1, 2.2, 3.1, 4.1 – 10 балів Написання твору: РН 2.2, 4.2 – 10 балів Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на екзамені – 40 балів; на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.3; РН 2.1, 2.3; РН 3.1, РН 4.2 Іспит проводиться у змішаній формі і складається з трьох завдань: 1) письмове викладення теоретичного питання з лексикології; 2)письмове викладення граматичної теми; 3) співбесіда на одну з пройдених лексичних тем. Умови допуску до підсумкового іспиту: студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, Новогрецька