Мова засобів масової інформації

Освітня програма: Українська мова та переклад (для іноземців) (мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Мова засобів масової інформації
Код дисципліни
ДВС 2.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 7. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології, зокрема для вирішення стандартних завдань професійної діяльності. ПРН 14. Використовувати українську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН 26. Виявляти та аналізувати національно-культурну специфіку вербальної та невербальної комунікації українською мовою.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування теоретичниx і практичниx дисциплін з української мови, що викладалися протягом попередніх років навчання, зокрема «Сучасна українська мова. Стилістика».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати розуміння особливостей мовної організації текстів засобів масової інформації, принципів відбору та функціонування мовних елементів у мас-медійному дискурсі. Під час курсу вивчаються особливості медіатекстів – лексичні, фразеологічні, синтаксичні, стилістичні, а саме: лексика сучасних мас-медіа; мова газетно-журнальних видань; лінгвістичні особливості газетних і журнальних заголовків; репортаж як феномен візуалізованого медіатексту; закономірності формування глобалізованого медіадискурсу; прецедентні тексти в мові ЗМІ; жанрові, структурні, дискурсивні тексти та різні медійні платформи. Важливою методичною настановою в курсі є розвиток умінь здійснювати риторико-лінгвістичний аналіз різножанрових медіатекстів, визначати мовні засоби, за допомогою яких чиниться прагматичний вплив на аудиторію.
Рекомендована та необхідна література
1. Бацевич Ф. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. Київ : Видавничий центр «Академія», 2004. 339 с. 2. Олексенко В. Неолексеми з компонентом анти- у мові сучасних ЗМІ: функційно-семантичний аспект // Граматичні студії: зб. наук. праць. Вінниця, 2015. С. 106–109. 3. Грицай І.С. Засоби масової інформації як окремий підстиль публіцистичного стилю / І. С. Грицай // Матеріали онлайн-конференції (2014). URL: http://www.kamts1.kpi.ua/node/1008 4. Свідлов С. Становище української мови на українському радіо (15.06.2016). URL: http://language-policy.info/tag/mova-u-zmi/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи: практичні заняття, самостійна робота. Методи роботи: Інформаційно-пояснювальний метод. Інтерактивні методи: регулятивний, інструктивний. Пошуковий, частково-пошуковий методи. Самостійна робота з навчальною, науковою та довідковою літературою.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, участь в обговоренні, МКР, залік. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни