Практична фонетика української мови

Освітня програма: Українська мова та переклад (для іноземців) (мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Практична фонетика української мови
Код дисципліни
ОК.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземною мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 10. Знати норми української літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності ПРН 14. Використовувати українську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння українською мовою на рівні не нижчому за А 2, що дозволить студентам розуміти пояснення викладача, не лише імітувати окремі почуті фрази, а й вступати в комунікацію, правильно оформлюючи власне мовлення.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом дисципліни є фонетична система сучасної української літературної мови, вона спрямовує студентів на ознайомлення зі звуковим складом сучасної української літературної мови як системою взаємопов’язаних елементів, корекцію вимови окремих звуків та звукосполучень, розуміння й дотримання звукових змін у мовному потоці, оволодіння особливостями українського наголосу та інтонації, що в підсумку повинно забезпечити автоматизацію навичок мовлення, й усвідомлення звуко-літерних відповідностей, необхідне для автоматизації навичок правильного читання (особливо вголос) та письма (особливо з голосу).
Рекомендована та необхідна література
1. Болобан Л.Ю. Дидактична гра як інструмент формування фонетично-графічних навичок учнів на уроках української мови. Методичний посібник Вінниця: ММК, 2016. 47 с. 2. Голуб А.В. Цікава фонетика. Дидактичні завдання. URL: http://bnrc-kam-pod.at.ua/Pedagogu/Golub/Fonetika_Zbirka_zavdan.pdf 3. Плющ Н. Сучасна українська мова. Орфоепія : навчальний посібник / Надія Плющ, Віра Бондаренко. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2007. 207 с. 4. Сучасна українська мова: Фонетика. Орфоепія. Морфонологія. Графіка. Орфографія: посібник. – видання 2-е, доповнене і перероблене / Наконечна Л. Б. Івано-Франківськ: НАІР, 2014. 108 c. 5. Чумак О. Г. Українська мова як іноземна (Ч. І). Основи фонетики, граматики, інтонації, словотвору : навч. посібн. Київ : Вид. центр КНЛУ, 2005. 238 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: практичні заняття, самостійна робота. Проблемно-ситуативний, репродуктивний, свідомо-практичний методи. Інтерактивні методи: інформаційні, пізнавальні, мотиваційні, регулятивні; Інструктивно-практичний та свідомо-практичний методи (пояснення, спостереження, аналіз фонетичних явищ та інтонаційних контурів). Практичні методи навчання мовленню. Зіставний метод (опора на артикуляційну базу рідної мови, урахування її інтерференційного впливу). Методи та технології спрямовані на взаємозв’язане навчання видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо), забезпечення автоматизації навичок нормативного мовлення, усвідомлення звуко-буквених відповідностей: свідомо-практичні та практичні методи.
Методи та критерії оцінювання
Форми контролю: усні відповіді, модульні контрольні роботи. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології