Історія білоруської літературиXVII-XVIII століття
Освітня програма: Білоруська мова і література, українська мова і література, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Історія білоруської літературиXVII-XVIII століття
Код дисципліни
ННД12.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН6 Використовувати інформаційні й комунікаційні технології̈ для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності.
ПРН8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію білоруської, української мов і білоруської, української, чеської / польської літератур, уміти застосовувати ці знання у професійній діяльності, у сфері славістики.
ПРН11, ПРН13, ПРН15.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті “Профіль програми”.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: Вступ до літературознавства, Вступ до слов’янської філології, Фольклор західних і східних слов’ян, Лінгвокраїнознавство Білорусі, Історія білоруської літератури від початків до кінця XVІ ст.
1. Знати: особливості літературного процесу на Білорусі в ХІ –ХVI ст., жанри і стилі давньої білоруської літератури; творчі біографії найвидатніших діячів культури, історію створення і особливості поетики знакових художніх творів.
2. Вміти: пов’язувати теоретичні знання з конкретними явищами художньої літератури та загальними історико-літературними фактами; аналізувати прочитані в оригіналі та перекладі художні твори з урахуванням розвитку загальних естетичних тенденцій доби; оцінювати явища білоруської і світової літератури в їх нерозривній єдності.
3. Володіти: елементарними навичками читання і аудіювання білоруськомовних текстів, принципами пошуку, збору, накопичення та обробки інформації.
Зміст навчальної дисципліни
дати студентам систематизовані відомості про розвиток білоруської літератури ХVIІ та ХVIІІ ст.; ознайомити з найвагомішими надбаннями літератури у контексті східнослов’янської писемної традиції, національної духовної історії та культури задля формування необхідних професійних компетентностей філолога-білорусиста. Дисципліна є Ч.2 Комплексної дисципліни “Історія білоруської літератури”. Покликана висвітлити особливості розвитку білоруської літератури доби Бароко, Просвітництва і Класицизму; ознайомити зі знаковими творами цього періоду, включеними у контекст національної історії і традицій. Складається з двох частин: І. Література епохи Бароко (кінець XVI–XVII ст.); Частина 2. Література періоду Просвітництва і Класицизму (кінець ХVІІ–ХVІІІ ст.); передбачає 2 змістові модулі та 1 модульну контрольну роботу. Заняття проводяться у вигляді лекцій і семінарських занять з використанням інтерактивних методів навчання. Завершується екзаменом.
Рекомендована та необхідна література
Асветнікі зямлі беларускай: энцыкл. даведнік. Мн., 2001.
Беларуская літаратура: ХI–ХХ стагоддзі. Дапам. для шк., ліцэяў, гімназій, ВНУ /А.І. Бельскі, У.Г. Кароткі, П.І. Навуменка і інш. – 2-е выд., дапрац. Мн., 2001.
Беларуская палічка. Беларуская электронная бібліятэка. Режим доступу: http://knihi.com/
Бразгуноў А.У. Перакладная белетрыстыка Беларусі XV — XVII стагоддзяў. — Мн., 2007.
Гісторыя беларускай літаратуры ХІ – ХІХ стст. У 2 т. Т. 1 Даўняя літаратура: ХІ – першая палова XVIII стагоддзя / Нав. рэд. Чамярыцкі В. Мн., 2006.
Мальдзіс А.І. На скрыжаванні славянских традыцый: Літаратура Беларусі пераходнага перыяду: другая палавіна ХVII–ХVIII ст. Мн., 1980.
Старажытная беларуская літаратура (ХІІ- XVII стст.) / Уклад., прадм., камент. І. Саверчанкі. - Мн., 2007.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та семінарські заняття, керівництво самостійною роботою та контроль за її виконанням, індивідуальні консультації, екзамен.
Методи та критерії оцінювання
Після лекцій із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форм контролю: усна доповідь/ презентація/ укладання бібліографії до теми (max. 6б.), аналіз художнього твору (max. 5б.), реферат/ есе (max. 10б.), модульна контрольна робота (max. 5б.), доповнення, участь у дискусії (max. 3б.). Упродовж семестру перевіряються письмові роботи, проводяться індивідуальні консультації, оцінюється рівень засвоєння матеріалу, винесеного на самостійне опрацювання. Підсумкове оцінювання проводиться у формі комплексного іспиту. Студенти, які набрали за двома модулями сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 37 балів, до складання іспиту не допускаються. Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання заявлених видів та форм навчання, та бали, отримані на іспиті, максимальний розподіл здійснюється за алгоритмом: 60 балів (60%) – семестровий контроль і 40 балів (40%) – іспит.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни