Психологія (учнів середньої школи)

Освітня програма: Турецька мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія (учнів середньої школи)
Код дисципліни
ННД.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН 2. Знати закономірності розвитку особистості, вікові та інші індивідуальні особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків. РН 4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовувати диференціацію навчання, організовувати освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. РН 9. Володіти формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміти відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини. РН 10. Здатний проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, ефективно працювати автономно та в команді, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати загальні основи філософії, етики та інших дисциплін гуманітарного циклу. 2. Вміти працювати з науковими джерелами інформації, вміти їх аналізувати, робити висновки та будувати гіпотези й припущення.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Психологія (учнів середньої школи)» належить до переліку обов’язкових дисциплін підготовки здобувана і спрямована на опанування загальнотеоретичних положень психологічної науки та основ практики застосування психологічних знань в навчально-виховному процесі з дітьми та дорослими. Слухачі курсу вивчають психічні явища в житті людини, методи їх вивчення. Окремі теми присвячено вивченню когнітивної та афективної сфер особистості, закономірностям функціонування психічних процесів, структурі особистості. Низка тем присвячена вивченню особливостей психічного розвитку особистості, задачам, особливостям розвитку на різних вікових етапах, зокрема фокусом уваги є дитячий та підлітковий вік. Вивчається вплив виховання та навчальної діяльності на психічний розвиток особистості учня.
Рекомендована та необхідна література
1. Булатевич Н.М. Організація діяльності психологічної служби. Суми' СумДПУ, 2015. 445с. 2. Власова О.І. Педагогічна психологія. Київ : Либідь. 2006. 400 с. 3. Психологія / Ю.Л. Трофімов та ін. ; за ред. ІО. Л. Трофімова. Київ : Либідь, 2001. 558 с. 4. Психологія : підручник для студентів вищих навчальних закладів / кол. авторів; за ред. І.Ф. Романіка. Харків : Фоліо, 2021. 863 с. 5. Савчин M. В., Василенко Л.П. Вікова психологія. Київ : Академвидав, 2005. 360 с. 6. Столяренко О.С. Психологія особистості : Навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 280с. 7. Терлецька Л.Г. Вікова психологія і психодіагностика: підручник. Київ : Видавничий дім «Слово», 2013. 608с. 8. Craig G.J., Baucum D. Human Development. 9th ed. Prentice Hall, 2001.736 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття; практичні заняття; самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Робота з кейсом/есе: 6 - 10 балів. 2. Усні відповіді (участь в дискусіях; робота в міні-групах; активність учасників на заняттях): 18 - 30 балів. 3. Підготовка реферату: 6 - 10 балів. 4. Підсумкова контрольна робота: 6 - 10 балів. 5. Іспит: 24 - 40 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Булатевич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології