Літературні течії Серветі-Фюнун та Феджрі Аті

Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Літературні течії Серветі-Фюнун та Феджрі Аті
Код дисципліни
ННД. 20.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію турецької й англійської мов і літератур і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування фахових курсів Комплексної дисципліни «Історія турецької літера-тури», зокрема: «Фольклор та давня турецька література», «Література дивану», «Народ-на література», «Література Танзимату»; 2) володіння навичками усного та писемного турецького мовлення, що задовольняє комунікативні потреби на базовому рівні; 3) успішне опанування базових теоретико-літературних понять.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Літературні течії Серветі Фюнун та Феджрі Аті» знайомить студентів з основними та концептуальними засадами тюркського лі-тературного процесу кінця XIX – початку XX ст. та з особливостями аналізу художніх творів турецьких письменників літературних течій Серветі Фюнун та Феджрі Аті. Зміст пропонованого курсу передбачає короткий виклад історії лі-тературного процесу на території сучасної Туреччини у період Зулюму, озна-йомлення із специфічними ознаками літературного розвитку кінця XIX – почат-ку XX ст. Даний курс є частиною Комплексної дисципліни «Історія турецької літера-тури», тому допомагає сформувати цілісне уявлення про розвиток турецької лі-тератури. Засвоєння дисципліни відбувається в комплексі лекційних (12 год.) і семінарських (12 год.) занять та на основі самостійного опрацювання (36 год.) методологічних матеріалів, завершується дисципліна заліком.
Рекомендована та необхідна література
1. Çıkla Selçuk. Roman ve Gerçeklik Bağlamında Kültür Değişmeleri ve Servet-i Fünun Romanı. Akçağ Yayınları, Ankara. 2004. S. 104-118. 2. Kaplan Mehmet. Tevfik Fikret. Devir-Şahsiyet-Eser. Dergah Yayınları. İstanbul. 1987. S. 68-77. 3. Kaplan. Mehmet. Türk Edebiyatı Ozerinde Araştırmalar. Dergah Yayınlan. İstanbul. 1992. S. 77-86. 4. Mehmet Rauf. Eylül, (hzl. Selami İzzet Sedes). İstanbul. 1946. 434 s. 5. Okay Orhan. Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı. Dergah Yayınları. İstanbul, 2005. S. 99-118. 6. Tarım Rahim. Mehmet Rauf. Akçağ Yayınları, Ankara. 2000. S. 44-52. 7. Törenek Mehmet. Hikaye ve Romanlarıyla Mehmet Rauf, Kitabevi. İstanbul, 1999. S. 115-124.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Відповідь на семінарському занятті: 5 - 15 балів. 2. Проміжний контроль (презентації): 15 - 25 балів. 3. Модульна контрольна робота №1: 10 - 20 балів. 4. Модульна контрольна робота №2: 10 - 20 балів. 5. Залік: 14 - 20 балів.
Мова викладання
українська, турецька

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології