Вступ до університетських студій

Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до університетських студій
Код дисципліни
ННД.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: володіти знаннями з історії світової та української освіти (у межах програми повної загальної середньої освіти). 2. Вміти, виявляти, аналізувати, порівнювати інформацію історико-культурологічного характеру; аналізувати власні здібності, схильності, інтереси; 3. Володіти елементарними навичками: опрацювання наукового тексту, систематизації матеріалів, необхідних для роботи, ефективної організації власної навчальної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна ознайомлює першокурсників з основними засадами, провідними тенденціями розвитку та етапами становлення вищої, зокрема університетської, освіти в Україні та світі. Запропоновано аналіз та об’єктивну оцінку причин та основних історичних передумов появи університетів у світі. Схарактеризовано особливості впливу світових університетських традицій на формування української освітньої системи, історію формування української системи університетської освіти, етапи створення та розвитку Київського університету. Схарактеризовано історичні процеси, які впливали на Київський університет упродовж його існування. Окреслено історію становлення, основні етапи розвитку та структуру філологічної науки, а також історію філологічних досліджень у Київському університеті. Схарактеризовано специфіку філологічного знання та професії філолога. Студенти дізнаються про життя, творчу діяльність та наукову спадщину видатних вітчизняних філологів, роль і місце філолога в сучасному суспільстві, організацію навчального процесу і самостійної роботи студента-філолога в університеті.
Рекомендована та необхідна література
1. Сидоренко Н. М., Латиш Ю. В. Вступ до університетських студій: Навчальний посібник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2020. 368 с. 2. Професори Київського університету: короткий біографічний довідник / редкол.: Л. В. Губерський (голова), О. К. Закусило (заст. голови), В. А. Бугров та ін.; наук. ред. Ю. В. Латиш. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. 634 с. 3. Латиш Ю.В., Набока С.В. Навчальний процес у Київському університеті // Історія Київського університету: у 2 т. Т. 2. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019.С. 1103–1192. 4. Ідея університету: сучасний дискурс: монографія / Л. В. Губерський, В. Г. Кремень, С. В. Курбатов та ін.; за ред. Л. В. Губерського, А. С. Філіпенка. Київ, 2014. 5. Заболотна І. «Київський державний університет ім. Т. Г. Шевченка у період повоєнної відбудови»: матеріали до спецкурсу «Історія Київського національного університету імені Тараса Шевченка» для студентів неспеціальних факультетів) Київ, 2009. 68 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, консультації, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Навчальна дисципліна складається із трьох змістових модулів. Оцінювання семестрової роботи: 1. Тестування/ експресс-опитування: 6 - 10 балів. 2. Участь в обговоренні: 3 - 5 балів. 3. Виконання самостійних завдань: підготовка рефератів/ презентацій/ есе: 15 - 25 балів. 4. Презентація/ кейс-проєкт: 15 - 25 балів. 5. Модульна котрольна робота №1: 6 - 10 балів. 6. Модульна контрольна робота №2: 15 - 25 балів.
Мова викладання
українська