Вступ до літературознавства

Освітня програма: Сербська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до літературознавства
Код дисципліни
ННД 23
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН7. Розуміти основні проблеми філології, слов’янської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та слов’янознавчий філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції чеського мовознавства і літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати про взаємозв’язок літератури й загальнолюдських цінностей, мати основні фактологічні знання гуманітарного характеру. Уміти планувати і оцінювати власну роботу; застосовувати інтерактивні і мультимедійні засоби. Володіти елементарними навичками роботи з навчально-методичними посібниками; пошуку інформації в рекомендованих до опрацювання наукових джерелах; критичного ставлення до аналізованих явищ; продукування складних усних і письмових повідомлень; взаємодії і співробітництва у навчанні у ситуаціях пошукового характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Систематизація й осмислення студентами знань з літературознавства, оволодіння навиками аналізу літературного твору, вільне оперування фаховою термінологією, основними літературознавчими категоріями і поняттями, зосередження уваги на смисловому навантаженні твору. Відтак – збагачення уявлення студентів про функції та специфіку мистецтва слова в широкому контексті розвитку літературознавчої, естетичної думки від античних часів до сучасності.
Рекомендована та необхідна література
Антологія світової літературно-критичної думки XX ст. - Львів, 1996. Арістотель. Поетика / пер. Борис Тен. – К.: Дніпро, 1967. Баррі П. Вступ до теорії: літературознавство і культурологія / пер з англ. О. Погинайко. – К.: Смолоскип, 2008. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2002. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: Український літературний постмодерн. – К., 2005. Гундорова Т. ПроЯвлення слова. Дискурсія раннього українського модернізму. Постмодерна інтерпретація. – Львів, 1997. Кодак М. Поетика як система. – К.: Твердиня, 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекційні та практичні заняття, самостійна робота Форми навчання: усна відповідь, виконання письмових завдань, доповідь з презентацією, письмова модульна робота, індивідуальна робота, консультації, підсумкова контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані здобувачем вищої освіти упродовж семестру, та бали, отримані на іспиті, максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60%) – семестровий контроль і 40 балів (40%) – іспит).
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни