Давньоримська ораторська проза (на основі оригінальних текстів)

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Давньоримська ораторська проза (на основі оригінальних текстів)
Код дисципліни
ДВС.1.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, класичними та іноземною мовами. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори античної літератури, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 21. Мати навички перекладу текстів різних стилів і жанрів давньогрецькою і латинською мовою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування навчальних дисциплін «Латинська мова. Морфологія і словотвір», «Латинська мова. Синтаксис простого речення» і «Латинська мова. Синтаксис складного речення», «Вступ до загального мовознавства», «Історія римської літератури», «Культура Давньої Греції та Риму (у давньогрецьких та латинських текстах)», «Давньоримська історична проза (на основі оригінальних тестів)».
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна покликана ознайомити студентів з історією становлення римської риторики в різних аспектах: історичному, соціально-політичному, літературному; сформувати уяву про морфолого-синтаксичні особливості латинської мови класичного періоду, риторичні засоби, властиві жанру політичної промови; окреслити вплив греко-римської риторики на розвиток європейської культури
Рекомендована та необхідна література
Антична література: Навч. посіб. – К.: Либідь, 2005. – 488 с. Балух В. О., Коцур В. П. Історія Стародавнього Риму: Курс лекцій. – Чернівці: Книги ХХІ, 2005. – 680 с. Литвинов В. Д. Латинсько-український словник. – К.: Українські пропілеї, 1998. – 712 с. Поліщук А.С. Риторика Давньої Греції: доарістотелевський період: навч. посібник. – К.: Логос, 2018. – 355 с. Плутарх. Паралельні життєписи: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3847 Ціцерон М.Т. Філіппіки. Катон Старший, або про старість. Пер. В. Литвинова. – К.: Апріорі, 2021. – 378 с. Чуракова Л.П. Латинсько-український та українсько-латинський словник. – К.: Чумацький шлях, 2009. – 617 с. Cicero. Selected Political Speeches. – N.-Y.: Penguin classics, 1973. – 336 p. Ciceronis M.T. Oratio in Catilinam prima: https://www.thelatinlibrary.com/cicero/cat1.shtml Quintiliani M.F. Institutiones: https://www.thelatinlibrary.com/quintilian.html
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття; відеоматеріали та презентації (Microsoft PowerPoint); самостійна робота (підготовка матеріалів за заданою темою, вправи та переклад текстів).
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту; на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.5; РН 2.1-2.5; РН 3.1; РН 4.1-4.3. Іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями з одним теоретичним питанням, яке оцінюється максимально 20 балами, і практичного завдання, яке максимально оцінюється 20 балами. Підсумкова кількість балів з дисципліни визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього семестру. Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська