Історія латинської мови

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія латинської мови
Код дисципліни
ННД.24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему давньогрецької, латинської та іноземної мов, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію давньогрецької і латинської мов та літератур, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальних дисциплін: «Вступ до класичної філології», «Історія Стародавньої Греції та Риму», «Історія римської літератури», «Вступ до мовознавства» та оволодіння нормативним курсом «Латинська мова»; 2) знання загальних основ мовознавчої термінології, знання історії Стародавньої Греції та Риму та особливостей розвитку римської літератури, нормативної граматики латинської мови; 3) володіння вміннями і навичками лексико-граматичного аналізу латинських текстів різних періодів та жанрів.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Історія латинської мови» складається з двох змістових частин: 1. Історична фонетика латинської мови. Присвячена таким основним проблемам: Система латинського вокалізму в індоєвропейському аспекті. Система латинського консонантизму в індоєвропейському аспекті. Основні фонетичні закони латинської мови. 2. Історична морфологія латинської мови. Присвячена таким основним проблемам: Історична морфологія системи іменника, прикметника, займенника, числівника. Історична морфологія системи дієслова.
Рекомендована та необхідна література
Основна література 1. Богдан Чернюх. Історична граматика латинської мови: Підручник. – Львів. Видавничий центр ЛНЧ, 2008. – 292 с. 2. Литвинов В.Д. Латинсько-український словник у 4-х томах. – К.: 120000 слів, Наукова думка. 2018. Додаткова: 1. Яковенко Н. М. Латинська мова: підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Н. М. Яковенко, В. М. Миронова. – К. : Київський ун-т, 2009. – 455 с. 2. Г. Петрова Латинсько-український словотвірний словник: 20000 слів. – Навчальна книга – Богдан, .- 700 стор., 2010 р.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, доповідь-аналіз наукової літератури, контрольна робота з відкритими відповідями, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу та за самостійну роботу (підготовка презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: o у максимальному вимірі 60 балів, o у мінімальному вимірі 36 балів. У разі відсутності на семінарському занятті студент має відпрацювати завдання на семінар. Підсумкове оцінювання: іспит Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: • максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит); • на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.5; РН 2.1-2.4; РН 3.1; РН 4.1-4.4. • іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями на два теоретичні питання, кожне з яких оцінюється максимально 20 балами.
Мова викладання
українська