Історія давньогрецької літератури (3 семестр)

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія давньогрецької літератури (3 семестр)
Код дисципліни
ННД.27
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему давньогрецької, латинської та іноземної мов, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію давньогрецької і латинської мов та літератур, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, класичними та іноземною мовами. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори античної літератури, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 22. Усвідомлювати роль та місце класичних мов та літератур у контексті європейського лінгвокультурного простору, в стратегіях розвитку новітньої наукової парадигми та сучасної цивілізації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішно опанувати навчальні дисципліни «Вступ до літературознавства», «Вступ до класичної філології», «Історія давньогрецької літератури. Другий семестр», «Антична міфологія і сучасність» та «Давньогрецька мова (перший семестр, другий семестр)»; знати загальні відомості про історико-культурний контекст античності, основи літературознавчої термінології, базовий обсяг давньогрецької міфології, особливості розвитку давньогрецької літератури архаїчної і класичної доби, її жанрової системи, еволюції напрямів і стилів, основи граматики давньогрецької мови; володіти базовими вміннями і навичками відстеження еволюції родів літератури, здійснення аналізу й інтерпретації літературних творів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – поглиблене ознайомлення студентів із феноменом давньогрецької літератури доби еллінізму, її становленням та історією, теоретичними основами, термінологічним апаратом, методами дослідження, аналізу й інтерпретації творів давньогрецької літератури елліністичної доби із залученням оригінальних текстів. Анотація навчальної дисципліни. Дисципліна належить до переліку обов’язкових освітніх компонентів ОПП «Класична філологія та англійська мова». Її предметом є вивчення закономірностей літературного процесу доби еллінізму, ґенези й еволюції родів, жанрів і стилів давньогрецької літератури, зв’язку міфу та літератури, впливу елліністичної літературної традиції на розвиток світової літератури. Дисципліна спрямована на осягнення універсальних і самобутніх рис давньогрецької літератури доби еллінізму; дає уявлення про проблематику, поетику і художній стиль елліністичних жанрів та формує навички літературознавчого аналізу й інтерпретації творів давньогрецької літератури.
Рекомендована та необхідна література
Антична література. Греція : хрестоматія : у 2-х ч. – Ніжин : Видавництво НДПУ ім. Миколи Гоголя, 2003 . Античний роман / За ред. М. Борецького. Дрогобич, 2004. Дамоклів меч: Антична новела / Пер. Й. Кобів, Ю. Цимбалюк. — К., 1984. Жива античність / [передм. Андрія Содомори; вступ. ст. Віктора Неборака; худож. Леся Квик. 2-е вид., зі змінами. Львів: Срібне слово, 2009. Пригодій С. М. Література Давньої Греції. К., 1999. Beye Charles Rowan. Ancient Greek Literature and Society. Cornell University Press, 1987. De Jong I. J. F., Sullivan J. J. P. (ed.). Modern critical theory and classical literature. Brill, 1994. Vol. 130. Dunn F. M., Cole T. (ed.). Beginnings in classical literature. Cambridge University Press, 1992. №. 29. Kinzl K. H. (ed.). A companion to the Classical Greek world. John Wiley & Sons, 2010. – Vol. 73. Rutherford R. Classical literature: a concise history. John Wiley & Sons, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, практичні заняття. Форми навчання: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, творчі завдання (есей, читацька рецензія), доповідь-аналіз наукової літератури, контрольна робота з відкритими відповідями.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу і самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному – 36 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 , мінімальна – 24 ; на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.5; РН 2.1-2.4; РН 3.1; РН 4.1-4.5; іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями на два теоретичні питання, кожне з яких оцінюється максимально 20 балами. Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська