КД Основи текстотворення. Частина 1. Лексико-граматичний аспект текстотворення
Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
КД Основи текстотворення. Частина 1. Лексико-граматичний аспект текстотворення
Код дисципліни
ДВС.3.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН 12 Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
ПРН 22.1 На фаховому рівні надавати консультації з дотримання норм літературної мови та культури мовлення.
ПРН 22.2 Знати теоретичні засади літературного редагування і коректури.
ПРН 22.3 Володіти базовими професійними знаннями і уміннями, необхідним для виконання коректури та літературного редагування творів різних жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: «Основні напрями прикладного мовознавства», комплексна дисципліна «Прагмалінгвістика», комплексна дисципліна «Комп’ютерні технології лінгвістичного аналізу українського тексту», «Сучасна українська мова» (лексикологія, морфологія, синтаксис).
• основні напрями у сучасній лінгвістиці, їхня інтегрованість для вирішення дослідницьких завдань;
• основи лінгвістики тексту, прагмалінгвістики, сутність мовленнєвої діяльності;
• аналізувати текст як динамічне утворення за низкою ознак;
• порівнювати різні визначення основних термінів у лінгвістиці та аналізувати відмінності;
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам знання про дискурс-аналіз як сукупність когнітивно-комунікативних підходів, його теоретичні основи і категорійний апарат, дискурсивні категорії, формувати вміння аналізувати смисли і способи (експліцитні та імпліцитні) їхнього представлення, основні лексико-граматичні засоби вираження, здійснювати дискурсивний аналіз. «Частина 1 Лексико-граматичний аспекти текстотворення» комплексної дисципліни «Основи текстотворення» – це вибіркова дисципліна, яка спрямована на оволодіння основами, категорійним апаратом дискурсивної лінгвістики, що сьогодні активно застосовується для характеристики дискурсивних практик, епістем, дискурсивних трансформацій, модусних виявів мовця в дискурсі. Акцентовано увагу на дискурсивних категоріях та їхній взаємодії, творенні смислів та визначенні різнорівневих засобів їх вербалізації, характеристиці екстенсіональних та інтенсіональних контекстів, що розглядаються в теоретичному та прикладному аспектах, спрямовані на формування вмінь здійснювати дискурсивний аналіз.
Рекомендована та необхідна література
Бацевич Ф.С. Нариси з лінгвістичної прагматики. Львів, 2010. 336 с.
Радзієвська Т.В. Дискурсивні простори: історико-лінгвістичний вимір. Київ, 2018. 323.
Ніка О.І. Модус у староукраїнській мові другої половини ХVІ – першої половини ХVІІ століття. Київ: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2009. 446 с.
Селіванова О. Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія. Полтава: Довкілля-К, 2006. 716 с.
Корольова В. В. Таксономія дискурсів у новітніх лінгвістичних студіях. Мова і міжкультурна комунікація. 2017. Вип. 1. С. 206-214.
Teun A. van Dijk. Discourse Cognition Society Current state and prospects of the socio-cognitive approach to discourse. In Christopher Hart & Piotr Cap (Eds). Contemporary Studies in Critical Discourse Analysis. London: Bloomsbury, 2014. Pp. 121-146.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Здобувач вищої освіти не отримує залік, якщо він набрав менше, ніж 36 балів, не написав модульної контрольної роботи та не виконав творчі завдання.
Заняття проводяться у формі лекцій та семінарів з використанням інтерактивних методів навчання. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контрою, описаних у п. 7.1.
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані здобувачем вищої освіти упродовж семестру, та бали, отримані під час написання контрольної модульної роботи, максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 80 балів – семестровий контроль, 20 балів – контрольна модульна робота).
Завершується дисципліна заліком. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – "зараховано".
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни