Методи синтезу природних сполук

Освітня програма: Хімія (Бакалавр)

Структурний підрозділ: Хімічний факультет

Назва дисципліни
Методи синтезу природних сполук
Код дисципліни
ВКБ.9.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Р03. Описувати хімічні дані у символьному вигляді. Р08. Знати принципи і процедури фізичних, хімічних, фізико-хімічних методів дослідження, типові обладнання та прилади. Р11. Описувати властивості аліфатичних, ароматичних, гетероциклічних та органометалічних сполук, пояснювати природу та поведінку функціональних груп в органічних молекулах. Р12. Знати основні шляхи синтезу в органічній хімії, включаючи функціональні групові взаємоперетворення та формування зв’язку карбон-карбон, карбон-гетероатом. Р15. Спроможність використовувати набуті знання та вміння для розрахунків, відображення та моделювання хімічних систем та процесів, обробки експериментальних даних. Р17. Працювати самостійно або в групі, отримати результат у межах обмеженого часу з наголосом на професійну сумлінність та наукову доброчесність. Р20. Інтерпретувати експериментально отримані дані та співвідносити їх з відповідними теоріями в хімії.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти програмою основного курсу та спецкурсів органічного профілю. 2. Орієнтуватись у фізико-хімічних методах визначення будови природних сполук 3. Володіти навичками найпростіших операцій в хімічній лабораторії.
Зміст навчальної дисципліни
Екстракції, що застосовуються для виділення біологічно активних речовин з рослинної сировини, одержання рослинних олій (апельсинова, цитринова, олія кропу ), виділення алкалоїдів (кофеїн з різних сортів чаю і кави та теобромін з лушпиння бобів какао), встановлення хімічного складу вилучених матеріалів.
Рекомендована та необхідна література
1. Хиля В.П., Москвіна В.С., Шабликіна О.В., Іщенко В.В. Хімія флавоноїдів. Кумарини та ізокумарини : монографія. – Київ: ВПЦ "Київський університет", 2021. – 288 с. 2. Хиля В.П., Москвіна В.С., Шабликіна О.В. Препаративна хімія флавоноїдів. – Київ: ВПЦ "Київський університет", 2021. – 157 с. 3. Мінаєва В.О. Хроматографічний аналіз. – Черкаси "ЧНУ ім. Б. Хмельницького", 2013. – 284 с. 4. Ластухін Ю.О. Хімія природних органічних сполук. – Львів "Інтелект-Захід", 2004. – 560 с. 5. Ковальов В.М., Павлій О.І., Ісакова Т.І. Фармакогнозія з основами біохімії рослин. – Харків: Прапор. – 2000. – 704 с. 6. Біоорганічна хімія / Ю. І. Губський [та ін.]; за ред. проф. І. В. Ніженковської. – Вінниця : Нова Книга, 2021. – 647 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Поєднання лекцій із роботою в лабораторії
Методи та критерії оцінювання
Семестровий контроль включає домашні завдання, контрольні роботи і захист лабораторних робіт. Оцінювання здійснюється за 100-бальною системою. Максимальна/мінімальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом під час семестрового оцінювання 60 балів/36 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі екзамену. Максимальна/мінімальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом на екзамені 40 балів/24 бали.
Мова викладання
українська