Методи оцінки соціальних змін в громаді
Освітня програма: Соціальна робота маг
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Методи оцінки соціальних змін в громаді
Код дисципліни
ВБ.1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1; ПР2: ПР 4; ПР 5; ПР 6; ПР 8; ПР 10; ПР 11; ПР 12; ПР 13; ПР 14; ПР 16; ПР 17
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості функціонування громади та стратегії її розвитку; теоретичні основи соціальної роботи в громаді; особливості ресурсного забезпечення громади; основні засади нормативно-правового регулювання соціальної роботи в громаді; основні методи оцінки змін у громаді;
2. Вміти: користуватися набутими теоретичними знаннями та застосовувати їх у практичній роботі; добирати інструментарій для визначення проблемно-потребового поля членів громади; визначати необхідні соціальні послуги для членів громади; розробляти соціальні проекти та здійснювати їх моніторинг та оцінку; оцінювати результати власної діяльності і робити прогноз на майбутнє
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни є підготовка майбутніх соціальних працівників до організації соціальної роботи в громаді та оволодіння студентами методами оцінки соціальних змін в громаді. Освітня програма покликана ознайомити студентів із основними методами та їх особливостями застосування задля оцінки соціальних змін у громаді, а також застосовувати їх на практиці. Планування та розробка будь-яких програм, зок-рема програм у громаді, є процесом, котрий включає аналіз потреб, вибір відповідного змісту й методів реалізації про¬грами, управління реалізацією програми, а також процеси оцінки ефективності та результатів програми, які в свою чергу забезпечують контроль та оцінка прогресу, а також найефективнішого використання ресурсів. Саме тому вивчення методів оцінки соціальних змін у громаді є важливим пунктом на шляху оволодіння майбутніми соціальними працівниками знаннями, вміннями та навичками організації соціальної роботи у громаді.
Рекомендована та необхідна література
1. Швалб Ю. М. Екологія життєвого простору людини. Київ. 2020. 308 с.
2. Безпалько О.В. Соціальна робота в громаді: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 176 с.
3 Гарнець О., Гончарук О., Дмитрук Н., Ткачук А. Децентралізація в Україні: соціологічний погляд. Київ : Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні – DESPRO». Київ : ТОВ «Софія-A». 2013. 160 с.
4. Посібник із визначення потреб населення об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах / Практичні рекомендації. Київ, 2019. 72 с.
5. Закон “Про місцеве самоврядування” від 21.05.1997 року. – http.//www.rada.kiev.ua.
6. Семигіна Т. Робота в громаді як складова діяльності соціального працівника// Соціальна політика і соціальна робота. – 2001. - №4. – с.61-71.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Українською
Порядок організації оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами :
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 10 балів за кожне
2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне
3. Модульна контрольна робота – до 20 балів
- підсумкове оцінювання у формі екзамену – до 40 балів
За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичене оцінок за модуль у семестрі та оцінки за залік за наступною формулою: Змістовий модуль ( 30-60 балів) + Комплексний підсумковий модуль (залік) (0-40 балів)= Разом (підсумкова оцінка) (36 - 100 балів)
Шкала відповідності оцінок
Відмінно 90-100
Добре 75-89
Задовільно 60-74
Незадовільно 0-59
Зараховано 60-100
Не зараховано 0-59
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни