Методи впровадження соціальних інновацій

Освітня програма: Соціальна робота маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методи впровадження соціальних інновацій
Код дисципліни
ВБ.1.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1; ПР2: ПР 3; ПР 4; ПР 5; ПР 6; ПР 7; ПР 8; ПР 10; ПР 11; ПР 12; ПР 13; ПР 14; ПР 15; ПР 17 Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття та концепції теорії інновацій; закономірності інноваційного процесу; алгоритм соціального нововведення; основні способи підготовки та реалізації соціальних інновацій; поняття інноваційного процесу та його особливостей у соціальній сфері; етапи та методики реалізації інноваційного процесу; особливості державного регулювання інноваційної діяльності 2. Вміти оперувати основними термінами та поняттями соціальної інноватики; здійснювати аналітичну роботу щодо оцінки доцільності впровадження інновації; оцінювати ефективність реалізації інноваційної діяльності; використовувати різноманітні методики креативності для генерування ідей по рішенню проблем; використовувати методики оцінки, відбору, планування, реалізації та впровадження інноваційних ідей; практикувати різні організаційні моделі впровадження інновацій у соціальній сфері; володіти навичками використання у професійній діяльності методології інноваційного процесу.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни є формування уявлень про особливості особливості інновацій у сфері соціальної роботи через використання методів, що забезпечують реалізацію нових підходів у соціальній роботі, а також засвоєння студентами методологічних підходів до обґрунтування сутності інновацій у соціальній сфері. У курсі розглянуто теоретико-методологічні основи інноваційної діяльності в соціальній сфері, окреслено сутність інновацій та специфіку інновацій у соціальній роботі, представлено методи пошуку нових ідей, різні погляди на причини опору інноваціям та методи подолання перешкод. Ознайомлення студентів з основами інноваційної діяльності, сприяє не лише формуванню належного професійного рівня та готовності до роботи у даному напрямі, а й розвитку особистої громадянської відповідальності, соціальної та суспільної активності.
Рекомендована та необхідна література
1. Бойко-Бойчук Л. В. Поняття «соціальна інновація»: типи визначень, приклади застосування // Наука та інновації. — 2009. — Т. 5. — № 3. — С. 94–99. 2. Єрескова Т.В. Методологічний вимір дослідження інновацій як соціального процесу/Т.В. Єрескова, О.О. Сомова [Електронне джерело]. – Режим доступу: //http://lib.lntu.info/book/fb/pesp/2012/12-40/page5.html 3. Соціальні інновації: концептуальні підходи, можливості розвитку та запровадження : наук. доп. / В. П. Антонюк, О. Ф. Новікова, О. В. Воловодова та ін. / НАН України, Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк , 2010. — 102 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Порядок організації оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами : 1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 10 балів за кожне 2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне 3. Модульна контрольна робота – до 20 балів - підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичене оцінок за модуль у семестрі та оцінки за залік за наступною формулою: Змістовий модуль ( 30-60 балів) + Комплексний підсумковий модуль (залік) (0-40 балів)= Разом (підсумкова оцінка) (36 - 100 балів) Шкала відповідності оцінок Відмінно 90-100 Добре 75-89 Задовільно 60-74 Незадовільно 0-59 Зараховано 60-100 Не зараховано 0-59
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни