Соціальне лідерство та партнерство
Освітня програма: Соціальна робота маг
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Соціальне лідерство та партнерство
Код дисципліни
ВБ.1.01.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР 1., ПР 2., ПР 3., ПР 4., ПР 5., ПР 10., ПР 11., ПР 12., ПР 15., ПР 16.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: основи соціальної психології; основи конфліктології; основи соціальної взаємодії; сучасні теорії психології управління; соціальну роботу у громаді; основи соціального проектування; форми соціальної роботи у системі управління та менеджменту;
вміти: розробляти соціальні проекти для окремих цільових груп з питань оптимізації управління та взаємодії; допомагати у здійсненні ресурсного забезпечення соціальної роботи; користуватися соціально-психологічними методами вивчення об’єктів та суб’єктів управлінської діяльності; надавати консультативну допомогу у сфері менеджменту; надавати соціальні послуги у соціальних організаціях;
володіти: технологіями консультування та соціального супроводу.
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни полягає у отримані студентами знань про сутність і зміст лідерства як компонента соціального управління та про особливості його прояву у різних соціальних умовах. Це стає можливим при врахуванні формальних та неформальних взаємин, а також актуальної соціальної ситуації. Результатом цього стає формування системи професійної компетентності щодо використання принципів, типів та інструментів лідерства при забезпеченні ділового партнерства у соціальній сфері. Завдяки цьому студенти набувають знань щодо теоретичних засад соціально-психологічної природи лідерства та основних концепцій теорії лідерства. При цьому, аналіз специфіки соціальних взаємодій при проведенні соціальних досліджень дозволяють фахівцям визначати переваги та загрози лідерської поведінки у різних типах соціальних взаємодій. Таким чином, даний навчальний курс сприяє формуванню у студентів системного уявлення про лідерство, а також щодо основних інструментів лідерства у соціальних організаціях.
Рекомендована та необхідна література
1. Александров Д.О. Теоретичні основи соціальної взаємодії. Навч. посібник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. 267 с.
2. Головинський К. Харизма та лідерство в умовах кризи // Людина і політика.- 2000. - №6. - С. 8-10.
3. Гриженко Л.В. Лідерство як соціальний феномен / Л. В. Гриженко // Грані. - 2014. - № 5. - С. 48-52.
4. Кузнєцова С. Механізм формування політичного лідерства в Україні.// Нова політика. - 2001. - №2. - с.60-62.
5. Пономарьов О. С. Моделювання діяльності фахівця / О. С. Пономарьов, Н. В. Середа , М. К. Чеботарьов. – Х. : НТУ "ХПІ", 2015. – 58 с.
6. Психологія соціальної роботи : підручник / за ред.. Ю. М. Швалба. – К. : «Основа», 2014. – 448 с.
7. Сергеєва Т. В. Лідерство і командна робота : навч. посіб. / Т. В. Сергеєва, Д. Фестеу, Г. Роунтрі. – Х. : ХНУБА, 2014. – 124 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, реферативні доповіді, модульний контроль, іспит. Максимальна кількість балів за семестр 60 балів. Форма проведення екзамену усна, відповідно до попередньо надісланих творчих завдань та проектів. Мінімальна кількість балів допуску до іспиту 36 балів. Кількість балів набраних за семестр оголошується попередньо. Шкала оцінювання: 0-59 балів – незадовільно, 60-74 балів – задовільно, 75-89 балів – добре, 90-100 балів – відмінно.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни