Гендерні проблеми в соціальній роботі
Освітня програма: Соціальна робота маг
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Гендерні проблеми в соціальній роботі
Код дисципліни
ОК.16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1., ПР 2., ПР3., ПР4., ПР5., ПР6., ПР7., ПР8., ПР 11., ПР 12., ПР 17.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати:
- зміст та особливості гендеру як соціально-психологічного явища;
- основні напрями досліджень гендерних відмінностей;
- характеристику гендерного стереотипу як соціально-психологічного феномену;
- концепції та перспективи дослідження гендерної ідентичності;
- методи дослідження гендерних аспектів розвитку особистості та соціуму.
вміти:
- використовувати гендерний аналіз у власних дослідженнях;
- враховувати соціальні аспекти гендерної ідентичності в практичній діяльності соціального працівника;
- ефективно використовувати гендерний підхід у практиці соціальної роботи
- критично ставитись до гендерних стереотипів задля розширення прав та можливостей клієнтів
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є формування головних позиційних засад щодо гендерної проблематики в практиці фахівців соціальної сфери та у вирішенні важливих завдань в різних галузях соціальної роботи. Під час опанування дисципліни передбачається ознайомлення студентів з основними напрямами досліджень гендерних аспектів багатомірних явищ соціально-психологічного характеру, гендерної ідентичності та гендерних стереотипів.
Рекомендована та необхідна література
1. Orme J. Social Work: Gender, Care and Justice, The British Journal of Social Work, Volume 32, Issue 6, 1 September 2002, – P.799–814
3. Гендерні аспекти соціальної роботи: Антологія [упор. Т. Семигіна]. Київ: Академія праці, соціальних відносин і ту-ризму, 2021. 214 с.
4. Карагодіна О.Г., Семигіна Т.В. Гендерна освіта у підготовці соціальних працівників. Репрезентація освітніх досягнень, мас-медіа та роль філології у сучасній системі наук. Вінниця: Європейська наукова платформа, 2020.
5. Семигіна Т., Ярошенко А. Гендерна компетентність соціальних працівників: науковий дискурс. Tendenze attuali della moderna ricerca scientific (B. 2), 5. Juni, 2020. Stuttgart, Deutschland: Europäische Wissenschaftsplattform, 2020. Р. 32-33.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські завдання, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Порядок організації передбачених робочою навчальною програмою форм оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами творчих та репродуктивних завдань, самостійної роботи, а також підсумкового виконання залікового завдання. За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичене оцінок за модулі протягом семестру.
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 20 балів за кожне; модульна контрольна робота – до 20 балів.
Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів.
Форма підсумкового контролю – іспит. Бали: 0-59 – іспит не складено, 60-100 – іспит складено.
Детальні бали: 1 – 59 відповідають оцінці «незадовільно»; 60 -74 – «задовільно»; 75 - 90 – «добре»; 91 - 100 – «відмінно».
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни