Технології соціально-психологічного та громадського тренінгу
Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Технології соціально-психологічного та громадського тренінгу
Код дисципліни
ВБ.2.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій.
ПРН 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати процедуру та правила групового тренінгу;
прийоми конгруентного міжособистісного спілкування; засоби самоаналізу та самопізнання.
Вміти встановлювати і підтримувати психологічний контакт з партнером у спілкуванні.
Володіти засобами саморегуляції емоційного стану.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння студентами основних понять, принципів побудови та проведення соціально-психологічного та громадського тренінгів, а також оволодіння навичками застосовування тренінгових технологій на практиці.
Дисципліна передбачає ознайомлення студентів із теоретичними засадами соціально-психологічного та громадського тренінгів як активних методів психологічного навчання та корекції, з’ясуванні умов і механізмів практичного вияву індивідуально-особистісних і комунікативно-інтерактивних закономірностей у процесі взаємодії в тренінговій групі, оволодінні конкретними прийомами ефективного ведення тренінгу та спілкування з його учасниками, виявленні та подоланні власних особистісних і комунікативних проблем.
Рекомендована та необхідна література
1. The Psychology of Groups: The Intersection of Social Psychology and Psychotherapy research / Edited by Craig D. Parks and Giorgio A. Tasca, 2020, pp. 272.
2. Батанов О. В. Територіальна громада – основа місцевого самоврядування в Україні : монографія / Батанов О. В. Київ, 2001. 260 с.
3. Джонсон Девід В. Соціальна психологія : тренінг міжособистісного спілкування. Киів : Вид. дім «КМ Академія», 2003. 288 с.
4. Мілютіна К. Л.Теорія та практика психологічного тренінгу: навч. посіб. Київ, МАУП, 2004. 192 с.
5. Теоретико – методологічні основи соціально-психологічного тренінгу. Навч. посіб. /Укладачі: Афанасьєва Н.Є., Перелигіна Л.А. http://repositsc.nuczu.edu.ua/bitstream/123456789/3246/1/МСПТ%20навчальний%20посібник.p
6. Яценко Т. С. Теорія і практика групової психокорекції. Активне соціально-психологічне навчання : навч. Посібник . Київ : Вища шк., 2004. 679 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота, участь в роботі групи.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту.
Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані, - 40 балів по 100 бальній шкалі.
Форма проведення – письмова. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки не може бути меншою за 24 бали.
Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом робіт.
Оцінювання під час навчального періоду:
Завдання з самостійної роботи – до 15 (до 5 балів за кожне)
Підготовка тренінгового заняття – до 25балів
Модульна контрольна робота – до 20 балів
Шкала відповідності оцінок: 0 – 59 – незадовільно; 60 – 74 – задовільно; 75 – 84 – добре; 85 – 89 – дуже добре; 90 – 100 – відмінно.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни