Дисурсивна психологія

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Дисурсивна психологія
Код дисципліни
ДВС.1.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні теорії особистості, теоретичні основи основних філософських шкіл та підходів 20го сторіччя, зокрема, структуралізму, постструктуралізму. 2. Вміти самостійно працювати з бібліографією та першоджерелами, аналізувати узагальнювати, робити порівняння концепцій та теорій. Самостійно будувати дослідження феноменів та явищ, що відносяться до особистісної сфери. 3. Володіти уявленнями про структуру психологічної науки, місце дослідження особистості серед інших завдань психологічної науки, основні проблеми дослідження особистості в психології, методологічні особливості дослідження особистісної сфери.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити з основними поняттями дискурсивної психології та сформувати уявлення про принципи дослідження особистості засобами дискурсивної психології, методологічні засади дискурсивної психології, про загальний зміст концепцій та теорій, що відносяться до сфери дискурсивної психології, її специфічні методи та методики. Анотація навчальної дисципліни: В межах курсу розкриваються основні уявлення про дискурсивну природу особистості, сформовані в межах різних психологічних шкіл, розкриваються методологічні засади «дискурсивного повороту» в психології та можливості «дискурсивної онтології» при дослідженні психологічних явищ; основі досягнення дискурсивної психології щодо дослідження особистісних.
Рекомендована та необхідна література
1. Барт Р. S/Z. М.: Ad Marginem, 1994. 304 с. 4. Проблеми психологічної герменевтики: Монографія / ред. изд. Н. В. Чепелєва. К.: Міленіум, 2004. 276 с. 5. Bruner, J.S. Actual Minds, Possible Worlds. Cambridge: Harvard University Press, 1986. 222 p. 6. Bruner J. S. Making Stories. Law, Literature, Life. Cambridge: Harvard University Press, 2002. 144 p. 7. Epston D. Re-imagining Narrative Therapy: A History for the Future. Journal of Systemic Therapies. 2016. Vol. 35, No. 1. Р. 79–87. 8. Gergen, K. J. The Saturated Self: Dilemmas Of Identity In Contemporary Life. New York: Basic Books, 1992. 320 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Оцінювання під час навчального періоду: 1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення) – 20/6 балів. 2. Творчі самостійні роботи – 60/36 балів 3. Підсумкова контрольна робота – 20/12 балів Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання. Шкала відповідності оцінок: 0-59 – не зараховано. 60-100 залік
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни