Дизайн психологічного дослідження з елементами математичної статистики
Освітня програма: Нейропсихологія
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Дизайн психологічного дослідження з елементами математичної статистики
Код дисципліни
ОНД.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР11. Оцінювати здобутки та визначати й аргументувати перспективи власної наукової роботи.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні методи психологічного дослідження, основи статистики
2. Вміти здійснювати пошук інформації в науковій літературі
3. Володіти веб-браузерами, офісними програмами
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Дизайн психологічного дослідження з елементами математичної статистики» належить до переліку обов’язкових дисциплін підготовки здобувача з психології і розрахована на клінічних психологів, які планують займатися науковими дослідженнями з використанням моделювання структурними рівняннями або знайомитися з сучасними закордонними фаховими публікаціями. Базові навички роботи з мовою статистичного аналізу К, основами БЕМ дадуть можливість перевіряти якість вимірювальних моделей, переконуватися у інваріантності вимірювальних інструментів, здійснювати дослідження зв’язку латентних змінних. Уявлення про розповсюджені типи дизайну сприятимуть коректному плануванню наукового дослідження.
Рекомендована та необхідна література
1. Treat, Т. A., Weersing, V. R. (2005). Clinical Psychology. In: Everitt, В. S., & Howell, D. (Eds.). Encyclopedia of Statistics in Behavioral Science (1st edition). Wiley. Volume I, pp. 290-301.
2. Gana, K., & Broc, G. (2019). Structural equation modeling with lavaan. ISTE Ltd; John Wilery & Sons, Inc.
3. Kazdin, A. E. (2017). Research design in clinical psychology (Fifth edition). Pearson.
4. Montero, I., & Leon, O. G. (n.d.). A guide for naming research studies in Psychology. International Journal of Clinical and Health Psychology, 7(3), 847-862.
5. Виноградов, О. Г. (2020). Використання можливостей мови програмування та се¬редовища R у психологічних дослідженнях: Т’юторіал з базових методів. Україн¬ський Психологічний Журнал, 2(14), 28-63.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар, практикум, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді: -40 балів
2. Аналітична доповідь: - 40 балів
3. Підсумкове тестування: - 20 балів
4. Участь у Всеукраїнському конкурсі «Аналіз соціальних даних», виступ на конференції «Дослідницькі інновації», підготовка наукової статті в Українському Психологічному Журналі - 60 балів.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку.
Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100).
Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають затік. Затік проводиться у вигляді усного оптування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів.
Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів до складання заліку не допускаються.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни