Дизайн психологічного дослідження з елементами математичної статистики
Освітня програма: Клінічна психологія з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Дизайн психологічного дослідження з елементами математичної статистики
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР1; ПР2; ПР4; ПР7; ПР8; ПР10; ПР11; ПР12; ПР13; ПР15; ПР17. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні методи психологічного дослідження
2. Вміти здійснювати пошук інформації в науковій літературі
3. Володіти веб-браузерами, офісними програмами
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – познайомити з сучасною статистичною методологією – моделюванням структурними рівняннями. Студенти засвоять базові поняття і навички, які дозволять будувати вимірювальні моделі психологічних конструктів, визначати їхню якість, вивчати зв’язки латентних змінних з використанням мови програмування R. Вона розрахована на клінічних психологів, які планують займатися науковими дослідженнями з використанням сучасних кількісних або знайомитися з сучасними закордонними фаховими публікаціями. Уявлення про розповсюджені у клінічній психології типи дизайну сприятимуть коректному плануванню наукового дослідження. Базові навички роботи з мовою статистичного аналізу R, основами моделювання структурними рівняннями дадуть можливість перевіряти якість та інваріантність вимірювальних моделей і здійснювати дослідження комплексних зв’язків латентних змінних.
Рекомендована та необхідна література
Treat, T. A., Weersing, V. R. (2005). Clinical Psychology. In: Everitt, B. S., & Howell, D. (Eds.). Encyclopedia of Statistics in Behavioral Science (1st edition). Wiley. Volume 1, pp. 290-301.
Gana, K., & Broc, G. (2019). Structural equation modeling with lavaan. ISTE Ltd ; John Wilery & Sons, Inc.
Judd, C. M., McClelland, G. H., & Ryan, C. S. (2017). Data Analysis: A Model Comparison Approach to Regression, ANOVA, and Beyond (3rd edition). Routledge.
Kazdin, A. E. (2017). Research design in clinical psychology (Fifth edition). Pearson.
Montero, I., & León, O. G. (n.d.). A guide for naming research studies in Psychology. International Journal of Clinical and Health Psychology, 7(3), 847–862.
Виноградов, О. Г. (2020). Використання можливостей мови програмування та середовища R у психологічних дослідженнях: Т’юторіал з базових методів. Український Психологічний Журнал, 2(14), 28–63.
Майборода, Р. Є. (2019). Комп’ютерна статистика: Підручник. ВПЦ «Київський університет».
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Написання наукової статті на основі власного емпіричного дослідження чи участь у студентській науковій конференції, стандартизоване тестування знань, лекції, семінари, практичні, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: залік. Бал (100) формується так: максимум 60 за роботу в семестрі, максимум 40 за залік. Зараховано: 60-100 балів.
Усні відповіді – 40 балів (5 балів за кожне з 8 занять). Критерії оцінки: 5 – безпомилкова розгорнута відповідь, 4 – має місце неповнота висвітлення питання 3 – відповідь містить деякі несуттєві помилки і не є повною, 2 – мають місце численні помилки, 1 – помилки стосуються важливих аспектів, висвітлюються побічні питання.
2. Аналітична доповідь за результатами власного дослідження:– 30 балів.
3. Самостійна робота – 30 балів. Кожне з видів самостійної роботи оцінюється максимальною кількістю 5 балів за схемою у п. 1.
4. Якщо здобувач бере участь у Всеукраїнському конкурсі, виступає на конференції, готує наукову статтю, то отримує додаткові – 60 балів
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни