Психологія мовлення в нормі та патології

Освітня програма: Політична психологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія мовлення в нормі та патології
Код дисципліни
ДВС.3.13.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: види мовленнєвих порушень, їх причини, механізми, структуру, симптоматику; підходи корекційної роботи з подолання мовленнєвих порушень; Вміти: орієнтуватися в діагностичних методах мовленнєвих порушень; впроваджувати в практику різні профілактичні засоби з метою попередження виникнення мовленнєвих порушень або вторинних відхилень у психічному розвитку дитини, застосувати сучасний психодіагностичний інструментарій для діагностики та корекції існуючих патологій в цій сфері. Володіти: методами диференціювання рівнів організації мовленнєвої системи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - ознайомити студентів з розвитком, корекцією та відновленням порушеної мовленнєвої функції. Дисципліна допомагає сформувати професійні знання майбутнього психолога щодо психофізіологічної структури та механізмів мовленнєвої діяльності, особливостей розвитку мовлення у процесі нормального та аномального онтогенезу. В якості основного направлення курсу є вміння використовувати теоретичні знання на практиці щодо психологічних механізмів мовленнєвої діяльності в об’ємі необхідному майбутнім спеціалістам для ефективної організації розвитку та корекції мовленнєвих процесів у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Особлива увага приділяється навичкам якісної діагностики та корекції мовленнєвих порушень.
Рекомендована та необхідна література
Вступ до спеціальності: Логопедія (Текст): навчальний посібник / І.М. Омельченко, В.В. Тарасун, Л.О. Федорович. - Кременчук :Християнська Зоря, 2011. - 416 с. Максименко С.Д., Чуприков А.П., Прокопович Є.М., Рожкова І.В., Лобанов С.О Патопсихологія . Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. - К.: КММ, 2010, - 208 с. Прокопович Є.М., Крайніков Е.В., Баланюк А.Ф. Психологія адиктивної поведінки : Навчальний посібник. Київ : ТОВ «ЦП «КОМПРИНТ». 2019. 235 с. Лупінович С.М. Довідник вчителя-логопеда. - Запоріжжя, 2007. - 127 с. Шеремет М.К. Логопедія. Підручник. Третє видання, перероблене та доповнене / М.К. Шеремет. - Київ : Видавничий Дім «Слово», 2014. - 672 с. Хрестоматія з логопедії. Навчальний посібник/ Шеремет М.К., Мартиненко І.В. - К. : КНТ, 2006. - 360 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Реферат: 0/6 балів 2. Модульна контрольна робота 1: 10/6 балів 3. Модульна практична робота 2: 10/6 балів 4. Практична робота підсумкова (самоаналіз): 20/12балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 60 балів) та підсумкової контрольної роботи (мінімум 12, максимум 40 балів).Форма проведення - письмова. Види завдань - тестові і творчі завдання; при цьому відповідь на питання 1 оцінюється у 25%; відповідь на питання 2 - у 25%, творче завдання - у 50% від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, - 24 бали. Cтудент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни