Профорієнтація та профвідбір

Освітня програма: Політична психологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Профорієнтація та профвідбір
Код дисципліни
ДВС.3.09.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. ПР5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги. ПР9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати й аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.ПР16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати теоретичні основи та історію з загальної, диференціальної, соціальної психології, практикуму з загальної психології і психодіагностики; психології праці;знати теоретичні основи технології організації та проведення психологічного дослідження. Вміти добирати та впроваджувати психологічний інструмент та будувати план експериментального дослідження психологічних явищ; вміти конспектувати першоджерела, складати бібліографію. Володіти елементарними навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки в групі на основі вивченої дисципліни «Вступ у спеціальність».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування системи наукових понять і науково упорядкованих базових уявлень про існуючі аспекти професійного вибору діяльності та поступового формування суб’єкта професійного самовизначення. Дисципліна формує уявлення про: професійну орієнтацію як комплексну систему (складові, мету, зміст та структуру, концепції, тенденції, закономірності, принципи та критерії профорієнтаційної роботи) та професійний психологічний відбір як спеціалізовану процедуру визначення психологічної відповідності кандидата відповідній професії, робочому місцю; методи діагностики професійних інтересів, нахилів, намірів тощо та активні методи в профорієнтації; визначення та вивчення професійно важливих якостей та профпридатності.
Рекомендована та необхідна література
1. Гладкова В.М. Профорієнтація:Навчальний посібник. Львів:Новий Світ-2000. 2018. 156 с. 2. Професійна орієнтація: підручник За ред.. О.М. Ігнатович. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. 240 с. 3. Теслюк В.М. Основи профорієнтаційної роботи: Навчальний посібник. К.: Видавництво Ліра-К, 2019. 303 с. 4. Янцур М.С. Професійна орієнтація і методика профорієнтаційної роботи: Навч. посібник. К.: Слово, 2012. 463 с. 5. Юрчинська Г.К.Профорієнтація: навч. посіб. К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар (практичне), самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Оцінювання під час навчального періоду: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення) та письмові (експрес опитування), виконання практичних, творчих завдань ( підготовка і робота з психодіагностичним інструментом, проведення профорієнтаційних активних та бланкових настільних ігор, активність в роботі на заняттях), підсумкова контрольна робота. Підсумкове оцінювання - залік. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 36 балів. Максимальна кількість 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік). 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни