Психологія індивідуалізму і колективізму

Освітня програма: Політична психологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія індивідуалізму і колективізму
Код дисципліни
ДВС.3.09.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т. ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань. ПР4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел. ПР5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги.ПР9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. ПР10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття загальної та соціальної психології, закономірності і стилі спілкування та взаємодії, механізми і засоби соціально-психологічного впливу 2. Уміти оперувати поняттєво-категоріальним апаратом загальної та соціальної психології, орієнтуватися в методах психологічного дослідження, здійснювати психологічний аналіз індивідуальної і колективної свідомості та поведінки 3. Володіти навичками теоретичного аналізу, планування та реалізації соціально- психологічних досліджень, комунікативними навичками для презентації власних розвідок, дискусій та групової роботи
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає в загальній теоретичній підготовці студентів до розуміння психологічної природи індивідуалізму і колективізму, оволодінні засобами аналізу та корекції відповідних особистісних і комунікативних рис. Перший модуль присвячено вивченню загальних теоретико- методологічних засад психологічного розуміння індивідуалізму і колективізму. Другий - питанням репрезентації психологічного змісту індивідуалізму і колективізму в особистісних типах, стилях діяльності та спілкування, ідеологічних уподобаннях та економічній поведінці громадян. Третій модуль висвітлює індивідуалізм і колективізм у контексті соціальних уявлень та етнічно- цивілізаційних ідеологем сучасного українського суспільства
Рекомендована та необхідна література
Бондаренко О. В. Пріоритети української ментальності: індивідуалізм чи колективізм? Історичні аспекти вирішення проблеми. Нова парадигма. 2001. Вип. 22. С. 70-85. Васютинський В. Психологічна правда про індивідуалізм і колективізм. Київ: Міленіум, 2016. 138 с. Грабовська С. Феномен «вимагаючої» поведінки: соціально-психологічний аналіз. Соціогуманітарні проблеми людини. 2005. № 1. С. 84-91. Злобіна О. Г. Особистість як суб’єкт соціальних змін. Київ: Ін-т соціології НАН України, 2004. 400 с. Мейжис І. А. Індивідуалізм чи колективізм? Соціально-психологічний погляд на історію і політичну культуру України. Соціальна психологія. 2006. № 6. С. 47-59. Слюсаревський М. М. Індивідуальне та надіндивідуальне у психічних станах соціуму. Психологічні перспективи. 2003. № 4. С. 153-161.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, контрольна робота, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінюються усні виступи під час семінарського заняття, контрольна робота. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100, мінімальна - 60. Залік виставляється за результатами роботи впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни