Психологія мас-медіа та інформаційної безпеки

Освітня програма: Політична психологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія мас-медіа та інформаційної безпеки
Код дисципліни
ДВС.3.04.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування дисциплін «Загальна психологія» «Соціальна психологія», «Психологія індивідуальних відмінностей»; 2) знання теоретичних основ з індивідуальної, групової психології, психології комунікацій, психології навчання; 3) володіння елементарними навичками проведення інтерв’ювання, діагностики особистості, навчання дітей і дорослих.
Зміст навчальної дисципліни
1. Мета дисципліни - ознайомлення студентів з сучасною теорією і практикою медіапсихології. Розглянути основні розділи медіапсихології, як науки, зокрема: поняття медіаландшафту, медіакультури, медіакомунікації; розвинути навички критичного мислення і навчитися розрізняти основні медіаефекти. Програма курсу передбачає розгляд концептуальних питань та прикладних проблем психології мас-медіа. Значна увага приділяється аналізу питань та літератури, які винесені на самостійне вивчення студентами. Програма дисципліни також включає у себе контрольні питання та завдання до кожного з її розділів для самоперевірки студентів.
Рекомендована та необхідна література
Баришполець О. Т. Брехня в інформаційному просторі та міжособовій комунікації : монографія / О. Т. Баришполець ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. - Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. - 648 с. Вальорска М. Аґнєшка. Діпфейк та дезінформація : практ. посіб. / Аґнєшка М. Вальорска ; пер. з нім. В. Олійника - К. : Академія української преси ; Центр Вільної Преси, 2020. - 36 с. Медіапсихологія: на перетині інформаційного та освітнього просторів: монографія / за наук. ред. Л. А. Найдьонової, Н. І. Череповської - К. : Міленіум, 2014. - 348 с. Найдьонова Л. А. Медіапсихологія: основи рефлексивного під-ходу: підручник. - Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. - 244 с. Giles, D. (2003). Media Psychology (1st ed.). Routledge.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінарські заняття, творчі роботи, доповіді, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Презентація, усна відповідь „5” х 6 = 30 „8” х 6 = 48 Виконання індивідуальних робіт „10” х 2 = 20 „15” х 2 = 30 Виконання творчого проекту „10” х 1 = 10 „21” х 1 = 20 Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських занять, захисту проектів (творчих робіт). Завершується дисципліна - Залік Підсумкове оцінювання: сума балів отримана за результатами підготовки та захисту творчих проектів виступає оцінкою для проміжного контролю. Зараховано / Passed 60-100 Не зараховано / Fail 0-59
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни