Напрями сучасної системної та позитивної психотерапії сім’ї

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Напрями сучасної системної та позитивної психотерапії сім’ї
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР 5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР 9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності. ПР 12. Здійснювати аналітичний пошук відповідно до сформульованої проблеми наукової інформації та оцінювати її за критерієм адекватності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні поняття педагогічної, вікової та соціальної психології, психологічні закономірності розвитку особистості, вікових криз особистості, напрями і технології психологічного консультування. Вміти підбирати і коректно застосовувати психодіагностичний інструментарій, вести консультативну бесіду. Володіти вміннями опрацьовувати наукову психологічну літературу, готувати презентації, проводити психодіагностичне дослідження.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити теоретичну та практичну підготовку майбутніх психологів у галузі сімейної психотерапії, зокрема у напрямах позитивної та системної психотерапії сім’ї. Дисципліна складається з двох частин. У змісті першої частини розглядаються основи сімейної психотерапії, її історія, різні концепції і підходи, специфіка позитивної сімейної психотерапії. Друга частина присвячена вивченню основ системної сімейної психотерапії, опануванню її понять. Зміст дисципліни дозволяє практично опрацювати методичні прийоми і техніки, що застосовуються в межах конкретних напрямів сімейної психотерапії. Програма курсу сприяє професійному самовизначенню і набуттю студентами професійної ідентичності; розвитку загальних і предметних компетенцій майбутніх психологів.
Рекомендована та необхідна література
Бондарчук О.І. Психологія сім’ї : курс лекцій. Київ : МАУП, 2001. 96 с. Психодіагностика розвитку особистості в умовах сімейної соціалізації: науково-методичний посібник / за ред. О.І.Власової, Н.М. Булатевич, В.Є.Луньова. Укладачі: О.І.Власова, Н.М.Булатевич, Т.М.Яблонська, Н.М.Дембицька, Т. О. Піроженко. Київ, 2020. 323 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, аналіз кейсу, усні відповіді, участь у дискусії
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на занятті, участь у дискусії): РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1, РН4.2 – 10/6 балів. Самостійна робота (есе, презентація): РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1, РН4.2 – 20/10 балів. Модульна робота 1: РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1, 4.2 – 15/10 балів. Модульна робота 2: РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1, 4.2 – 15/10 балів. Студент допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав не менше 36 балів і виконав не менше 50% практичних робіт. Макс. кількість балів, які можуть бути отримані студентом на іспиті, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення іспиту – письмова. Види завдань – тестові і творчі; при цьому відповідь на питання 1 оцінюється у 25%; відповідь на питання 2 – у 25%, творче завдання (аналіз кейсу) – у 50% від сукупної оцінки. Мін. пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, – 24 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни