Психологія середньої школи та педагогічна майстерність

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія середньої школи та педагогічна майстерність
Код дисципліни
ОК.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР 6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності. ПР 10. Здійснювати аналітичний пошук відповідно до сформульованої проблеми наукової інформації та оцінювати її за критерієм адекватності.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати сутність основних понять психології і педагогіки, регуляторів діяльності і поведінки особистості, спільної діяльності як взаємного впливу людей один на одного; 2. Вміти аналізувати зміст ключових понять психології і педагогіки, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення психолого-педагогічної компетентності вчителя; застосовувати теоретичні моделі у практичній роботі; 5. Володіти елементарними вміннями та навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки у групі, побудови професійної взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку бакалаврів з психології середньої школи, яка є основою в оволодінні педагогічною майстерністю; розкриває технологічні засади підготовки до розв’язання педагогічних задач із позицій сучасної психологічної і педагогічної науки та практики; розвиває комплекс властивостей особистості, що сприяє самоорганізації високого рівня професійної діяльності на рефлексивній основі та раціональному використанню особистісного потенціалу індивідуальності особистості.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О. І. Педагогічна психологія : Навчальний посібник Київ : Либідь, 2005. 400 с. 2. Крайг Г. Бокум Д. Психология развития. 9-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2005 940 с. 3. ТуріщеваЛ. В. Професійний розвиток педагога: психологічний аспект. Харків : Вид. група «Основа», 2006. 144 с. 4. Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ : ЦП «Компринт», 2020. 63 с. 5. Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії : монографія. Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. 608 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота, практична робота
Методи та критерії оцінювання
1. Робота над кейсами: 20/12 балів 2. Усні відповіді (участь в дискусіях, робота в міні-групах, активність учасників на занятті): 6/4 балів 4. Підсумкова контрольна робота (тест):10/6 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення - письмова. Види завдань - відкриті питання та творчі завдання; при цьому відповідь 1 відкрите питання - у 25 %; 2 відкрите питання - 25 %; відповідь на творче завдання - у 50 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої залік вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали. Студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів.
Мова викладання
Англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни