Міжнародний досвід мультидисциплінарних команд в реабілітаційному процесі
Освітня програма: Соціальна реабілітація
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Міжнародний досвід мультидисциплінарних команд в реабілітаційному процесі
Код дисципліни
ВБ 2.2.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 3; ПР 4; ПР 9; ПР 10; ПР 11; ПР 13; ПР 16; ПР 17; ПР 18; ПР 22. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: теоретичні основи соціально-реабілітаційного супроводу.
Вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни.
Володіти: навичками роботи з науковою та методологічною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – підготовка майбутніх соціальних працівників до використання досвіду міжнародних міждисциплінарних команд в реабілітаційному процесі, засвоєння ними принципів та формування навичок міждисциплінарного командного підходу. У процесі вивчення дисципліни розкриваються основні теоретичні та практичні аспекти щодо міжнародного досвіду міждисциплінарних команд в реабілітації. Приділяється увага аналізу методологічних принципів міждисциплінарності, взаємозв'язку з іншими принципами реабілітології, специфіці міждисциплінарного підходу в різних реабілітаційних ситуаціях. Розглядаються сучасні напрямки та підходи формування командного підходу в реабілітації. У першому змістовному модулі розглядаються основні поняття, базові характеристики та компоненти міждисциплінарного підходу. В другому модулі розглядається світовий досвід мультидисциплінарного підходу. В третьому – приклади ефективної реалізації міждисциплінарного підходу в реабілітації.
Рекомендована та необхідна література
Безпалько О.В. Соціальна робота в громаді: Навч. посіб. для студ.
вищ. навч. закладів / Академія праці та соціальних відносин. – К.:
Центр навч. літератури, 2005. – 172 с.
Бех В. Л. Цілісність соціальної роботи: методологічні, теоретичні
та праксеологічні аспекти // Соціальна робота в Україні на початку XXI
століття: проблеми теорії і практики: Матеріали доп. на Міжнар. наук.-
практ. конф. 29-31 жовтня 2002 р. – К., 2002. – С. 29-47.
Соціально-психологічна реабілітація дітей, вилучених із ситуацій торгівлі дітьми та інших найгірших форм дитячої праці. Узагальнення досвіду організацій Центральної та Східної Європи. – Женева: Міжнародна організація праці, 2007. – 122 с.
Тохтамиш О.М. Психологія реабілітаційного процесу. Навчальний посібник. – Saarbrucken: LAP, 2017. – 112 c.
Тюптя А.Т., Іванова І. Б. Соціальна робота. Теорія і практика [Електронний ресурс]. Режим досупу: http://pidruchniki.com/17910211/sotsiologiya/aktualni_metodi_sotsialnoyi_roboti
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 5 балів за кожне
2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне
3. Модульна контрольна робота – до 15 балів
- підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів
За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичення оцінок за модуль у семестрі та оцінки за комплексний підсумковий модуль.
При цьому, кількість балів:
1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни;
35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання;
60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»);
65-74 відповідає оцінці «задовільно»;
75 - 84 відповідає оцінці «добре»;
85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»);
91 - 100 відповідає оцінці «відмінно»
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни