Міжнародний захист прав людини

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Міжнародний захист прав людини
Код дисципліни
ДВС.4.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
Знати загальні положення про права людини, загальні характеристики міжнародних договорів з прав людини. Визначати особливості правового статусу органів, що здійснюють захист прав людини в системі ООН, робити висновки щодо діяльності Ради ООН з прав людини, Верховного комісару ООН з прав людини, Комітету з прав людини, Комітету з економічних, соціальних, культурних прав, Комітету з ліквідації дискримінації щодо жінок, Комітету з прав дитини. Знати особливості регіональних систем захисту прав людини. Передбачати правові позиції стосовно звернень до Європейського суду з прав людини. Знати особливості виконання його рішень.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні міжнародно-правові акти, що складають першооснову міжнародного права прав людини, принципи міжнародного публічного права, рішення міжнародних судових установ; теоретичні розробки у сфері міжнародного права прав людини; перелік, структуру, компетенцію міжнародних організацій. 2. Вміти аналізувати правотворчу та правозастосовчу міжнародну і національну практику. 3. Вивчення дисциплін «Теорія держави і права», «Міжнародне право», «Конституційне право».
Зміст навчальної дисципліни
При вивченні дисципліни розкриваються за принципом архітектоніки такі питання: природа та сутність прав людини; захист прав людини в діяльності ООН; органи, що займаються захистом прав людини в системі ООН; регіональні системи захисту прав людини; міжнародно-правові акти, що стосуються окремих категорій прав; міжнародний захист окремих категорій та груп осіб.
Рекомендована та необхідна література
1. Дешко Л. Конституційне право на звернення до міжнародних судових установ та міжнародних організацій. Ужгород, 2016. 486 с. 2. Deshko L. National institutions established in accordance with the Paris principles, engaged into the promotion and protection of human rights in the system of internal means of security. Конституційно-правові академічні студії. 2020. Вип. 2. С. 25-32. 3. Deshko L., Lotiuk O., Sinkevych O, Kravtsova Z., Kudriavtseva O., Cherniak, I. The human right to quality medical care: changing the paradigm of international cooperation between states and interaction of public authorities and local self-government in foreign countries. Georgian medical news. 2021. Volume 319. P. 160-165.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Вебінари, лекції на youtube-каналах, он-лайн тестування, експертна оцінка, фільм, Mind Maps, аналітичні записки, case-study, дискусії, робота в малих групах, аналіз інтерв’ю, ситуацій, моделювання різних ситуацій, навчально-рольові ігри (моделювання засідання Європейського суду з прав людини тощо).
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання - вид роботи/діяльності здобувача, за яким буде оцінюватися рівень досягнення результатів навчання (тестування, творче завдання, індивідуальна робота, самостійна робота тощо і мінімальний пороговий рівень, після досягнення якого зараховується позитивна оцінка) – та критерії оцінювання доводяться до відома здобувачів перед початком вивчення дисципліни викладачем, який веде семінарські заняття. При поточному та підсумковому контролі оцінці підлягають: рівень «Знання», «Розуміння», «Застосування», «Аналіз»/»Синтез»/»Оцінка», продемонстровані здобувачем. В разі відсутності здобувача на семінарському занятті з поважних причин, він може відпрацювати пропущене заняття в поза аудиторний час. За невідпрацьовані заняття бали не нараховуються.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни