Практикум з психології розвитку
Освітня програма: Психологія бак заочн
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Практикум з психології розвитку
Код дисципліни
ДВС.3.12.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи загальної психології психології особистості та психології розвитку, на якій базується система корекпійного впливу у кожному конкретному випадку.
2. Вміти підбирати і коректно застосовувати психо діагностичний інструментарій, вести консультативну бесіду.
3. Володіти основами психодіагностики дітей та підлітків, базовими методами здійснення психокорекпшної роботи психолога.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - дати студентам цілісне уявлення, знання, навички її технології роботи психолога-консультанта з дітьми, підлітками, сім’ями, сприяти становленню професійного світогляду та компетентності, формуванню початкового досвіду та професійної позиції психолога-консультанта для роботи з дітьми, підлітками та їх батьками.
Студенти вивчають особливості проведення психологічної діагностики дитини та дитячо-батьківських стосунків, написання за її результатами психологічного заключения, навчаються планувати подальшу роботу з дітьми. Окрема увага приділяється формуванню навичок та алгоритмів роботи психолога з сучасними арт-матеріалами (картинки, малюнкові техніки, іграшки, казки, пісок, глина та ін.). Програма практикуму побудована таким чином, що кожне заняття включає теоретичні частини та практичні форми роботи (розбір кейсів, робота в міні- групах, відпрацювання практичних навичок).
Рекомендована та необхідна література
Булатевич Н. М Організація діяльності психологічної служби : навчальний посібник. Суми : Вид-во СумДНУ імені А.С.Макаренка, 2015. 448 с.
Булатевич Н. М. Пентаграма Гінгера та її застосування в практичній діяльності дитячого психолога. Психологія і особистість. 2017. №1 (11). С.73-81.
Мілютіна К.Л. Форми психокорекційного впливу. Київ : Главник, 2007. 144с.
СВТ Toolbox For Children And Adolescents :Over 200 Worksheets & Exercises for Trauma, ADHD, Autism, Anxiety, Depression & Conduct Disorder. / Crowder A. and others. Eau Claire, WI: PESI Publishing & Media, 2017.252 p
Geldard K., Geldard D , Yin Foo R. Counselling Children: A Practical hitroduction. 5b edition Los Angeles, London : SAGE Publications, 2018. 372p.
Oaklander V. Hidden Treasure: A Map to the Child's Inner Self. London: Kamac Books, 2006. 248 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (участь в дискусіях, робота в міні-групах під час аудиторных занять): 40/24 бати
Виконання завдання для самостійної роботи (проведення психологічної діагностики та написання заключения за її результатами) :20/12 балів
Підготовка та презентація проекту (розробка програми роботи з дитиною/підліткам): 20/24 бали.
4. Робота з кейсами: 20/12 балів
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку.
Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100).
Студенти, які з поважних причин (хвороба, сімейні обставини тощо), задокументованих відповідними заявами та довідками впродовж семестру набрати сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум -40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни