Педагогічна психологія
Освітня програма: Психологія бак заочн
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Педагогічна психологія
Код дисципліни
ОНД.31
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. ПР12. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника. ПР16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття та методи дослідження у психології, теоретичні основи структури психіки, вікової періодизації психічного розвитку особистості, закономірностей та механізмів формування особистості.
2. Вміти використовувати засвоєні теоретичні знань для вирішення дослідницьких, діагностичних, консультативних та психокорекційних завдань у психолого- педагогічній практиці.
3. Володіти елементарними навичками аналізу наукової психологічної літератури, навичками ділового мовлення та участі в дискусіях відповідно до норм культури ділового спілкування.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - сформувати у студентів цілісне уявлення про систему психолого-педагогічного знання, зокрема, теорій та практики навчання і виховання як основних механізмів спрямованої соціалізації сучасної людини, набуття навичок психологічного супроводу освітньої і виховної діяльності, формування засад психологічної культури професійного мислення студентів.
Розкриваються теорії, історія, закономірності та принципи побудови освітніх систем; особливості психічного розвитку та формування особистості в процесі навчання і виховання. Істотна увага приділяється методам діагностики та прийомам корекційно- розвивальної роботи з питань неуспішності, важковиховуваності, шкільної психологічної дезадаптації тощо. Аналізуються сучасні психолого-педагогічні технології побудови навчання, виховання та розвитку з врахуванням індивідуальних особливостей суб’єктів навчання.
Рекомендована та необхідна література
1. Вікова та педагогічна психологія: навч.посіб./ О.В.Скрипченко, Л.В.Долинська, З.В.Огороднійчук та ін. - К.: Каравела, 2017. - 400 с.
2. Власова О.І. Педагогічна психологія : навч.посіб. / О.І.Власова. - Київ : Либідь, 2005. - 400 с.
3. Євтух М.Б. Педагогічна психологія: підручник / М.Б.Євтух, Е.В.Лузік, Н.В.Ладогубець, Т.В.Ільїна. - К.: Кондор, 2015. - 420 с.
4. Заброцький М.М. Лекції з педагогічної психології: навч.посіб. / М.М.Заброцький, Ю.Г.Шапошникова. - Херсон : Грінь, 2017. - 144с.
5. Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія: навч.посіб. / В.П.Кутішенко. - К.:Центр навч.літ., 2019. - 128 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді, самостійна робота (виступ на семінарському занятті, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення, підготовка виступів, презентацій): 35/21 бали
2. Практична робота: 15/9 балів
3. Модульна робота: 10/6 балів
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту.
Форма проведення - письмова. Види завдань - відкриті питання; при цьому відповідь на відкрите питання 1 оцінюється у 30 %; відповідь на відкрите питання 2 - у 30%, відповідь на питання 3 - у 40 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали.
Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни