Соціальний супровід засуджених
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Соціальний супровід засуджених
Код дисципліни
ВБ.9.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1., ПР 2., ПР 3., ПР 4., ПР 5., ПР 6., ПР 9., ПР 11., ПР 12.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: теоретичні засади соціальної роботи з групами ризику; психологічну та соціально-педагогічну специфіку окремих груп клієнтів; соціальну та психологічну природу девіантної та делінквентної поведінки; форми профілактичної та реабілітаційної роботи зі спеціальними групами клієнтів; психологічний зміст соціальних конфліктів;
вміти: користуватися методами вивчення особистості клієнта; спонукати клієнта до самозмін; встановлювати психологічний контакт з клієнтом; виявляти актуальні проблеми клієнтів; організовувати заходи соціального супроводу; проводити різні форми індивідуальної допомоги (підтримки);
володіти: технологіями кризового втручання, консультування та соціального супроводу девіантів.
Зміст навчальної дисципліни
Метою курсу є отримання студентами знань з теоретичних та практичних основ роботи зі засудженими, які відбувають покарання в пенітенціарних установах. Соціальний супровід передбачає володіння фахівцем вміннями надавати допомогу різним категоріям засуджених у індивідуальній та груповій формах роботи. Під час супроводу фахівець здійснює комплекс заходів, починаючи з психодіагностики клієнта, і закінчуючи наданням психосоціальної та консультативної допомоги. Супровід здійснюється на засадах профіцитарного підходу з урахуванням досягнень пенітенціарної психології. Для цього необхідним є формування у студентів системи знань щодо основоположних принципів ресоціалізації, реабілітації та реадаптації засуджених.
Рекомендована та необхідна література
1. Александров Д.О. Теоретичні основи соціальної взаємодії. навчальний посібник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. 267 с.
2. Кузьменко В.В., Диса О.В., Шинкаренко І.О. Психологія девіантної поведінки: навчальний посібник. Дніпро: видавець Біла К.О., 2019. 68 с.
3. Левенець О.А. Практикум з психологічного консультування: навчальний посібник. Черкаси: видавець Чабаненко Ю.А., 2014. 148 с.
4. Максимова Н.Ю. Основи психології девіантної поведінки: підручник. К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2008.
5. Психолого-педагогічна робота з дітьми, схильними до прояву девіантної, делінквентної поведінки (з досвіду роботи спеціалістів психологічної служби системи освіти України) / О.П. Абухажар, Н.М. Акімова, В.В. Білецька та ін.; упорядники: В.Г. Панок, Ю.А. Луценко. К.: Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2014.
6. Христук О. Л. Психологія девіантної поведінки: навчально-методичний посібник. Львів: ЛьвДУВС, 2014. 192 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, реферативні доповіді, модульний контроль, іспит. Максимальна кількість балів за семестр 60 балів. Форма проведення заліку усна, відповідно до попередньо надісланих творчих завдань та проектів. Мінімальна кількість балів допуску до іспиту 36 балів. Кількість балів набраних за семестр оголошується попередньо. Шкала оцінювання: 0-59 балів – незадовільно, 60-74 балів – задовільно, 75-89 балів – добре, 90-100 балів – відмінно.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни