Групи взаємопідтримки

Освітня програма: Соціальна робота бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Групи взаємопідтримки
Код дисципліни
ВБ 2.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1, ПР 4, ПР 6, ПР 9, ПР 10, ПР 11, ПР 12, ПР 15 Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: поняття групи взаємодопомоги та взаємопідтримки; норми групової роботи; етику групової роботи, що спрямована на підтримку та особистісне зростання; процеси та етапи перебігу групової динаміки; роль фасилітатора і вимоги до його особистості. вміти: адекватно використовувати методи різних напрямів психологічної практики з метою підтримки суб’єкта під час групової форми роботи; визначати особливості застосування методів психологічного впливу в залежності від різних теоретико-методологічних напрямів в умовах групової роботи; розрізняти відмінності у діяльності фасилітатора та тренера групи; добирати методи роботи у відповідності з особливостями психічного та особистісного розвитку суб’єкта з метою його самоактуалізації та попередження появи деструктивних проявів поведінки; організовувати групову роботу згідно гуманістичним організаційно-методичним положенням.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни “Групи взаємопідтримки” є формування фахових компетенцій соціального працівника в галузі групової роботи, а також особистісна та професійна підготовка до майбутньої фахової діяльності, набуття знань та навичок, необхідних соціальному працівнику для надання психологічної допомоги суб’єкту в умовах групової психокорекційної роботи. Предметом діяльності груп взаємопідтримки – є підвищенням самосвідомості учасників, їхньої самооцінки, впевненості у собі, а також розвиток шляхів самовираження і самореалізації.
Рекомендована та необхідна література
Асшоер Крістоф. Як працювати з групами самодопомоги для тих, хто пережив психотравматичні події. URL: http://uzv.org.ua/yak-pratsyuvati-z-grupami-samodopomogidlya-tih-hto-perezhiv-psihotravmatichni-podiyi/ Бондаренко Н. Б. Супровід групи самодопомоги осіб, які мають проблеми психічного здоров’я. Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. 2015. Т. 175. С. 58–60. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaUKMApp_2015_175_12 Бріер Д., Скотт К. Основи травмофокусованої психотерапії. Львів : Свічадо, 2015. 448 с. Вайнола Р. Х. Технологізація соціально-педагогічної роботи: теорія та практика : навч.посіб. / за ред. проф. С. О. Сисоєвої. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. 134 с.С. 14–20.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, інтерактивна лекція, семінарське заняття, практичне заняття, обговорення дискусійних питань
Методи та критерії оцінювання
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 10 балів за кожне 2. Ведення рефлексивного щоденника – 10 балів 3. Участь у групових дискусіях – до 5 балів за кожну 4. Модульна контрольна робота – до 15 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів При цьому, кількість балів: • 1-34 – відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 – відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 – відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 – відповідає оцінці «задовільно»; • 75 – 84 – відповідає оцінці «добре»; • 85 – 90 – відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); • 91 – 100 – відповідає оцінці «відмінно Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за залік не може бути меншою 24 балів, мінімальна кількість балів допуску до заліку 36 балів
Мова викладання
Українська та англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни