Групи взаємодопомоги
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Групи взаємодопомоги
Код дисципліни
ВБ.2.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР19. Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Оперувати категоріально-понятійним апаратом дисциплін «Соціальна політика в галузі соціальної роботи», «Вікові особливості клієнтських груп в соціальній роботі», «Соціальна робота з мігрантами та переселенцями», «Теорія соціальної роботи».
2. Здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну допомогу відповідно до проблем клієнтів в процесі групової роботи.
3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків особистості в складних життєвих обставинах; технології та засоби впливу в груповій взаємодії; застосовувати отримані знання в практичній сфері з різними верствами населення.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння здобувачами освіти базових вмінь організації, участі та проведення груп, які спрямовані на усвідомлення учасниками власної ресурсності й особистісного досвіду для вирішення актуальних проблем в складних життєвих обставинах. Дисципліна передбачає розвиток практичних навичок комунікативної професійної взаємодії; самодопомоги; принципів екологічного впливу на учасників, щодо розвитку групової динаміки.
Рекомендована та необхідна література
Горбунова В. В., Карачевський А. Б., Климчук В. О., Нетлюх Г. С., Романчук О. І. Соціально-психологічна підтримка адаптації ветеранів АТО: посібник для ведучих груп. Львів : Інститут психічного здоров’я Українського Католицького Університету, 2016. 96 с.
Заверико Н. В. Групи взаємодопомоги в системі соціально-педагогічної роботи з населенням // Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових праць. Педагогічні науки. Запоріжжя : Запорізький нац. ун-т., 2011. С. 25 – 29.
Кісарчук З. Г., Омельченко Я. М., Лазос Г. П., Литвиненко Л. І., Царенко Л. Г. Психологічна допомога постраждалим внаслідок кризових травматичних подій: методичний посібник / за ред. З. Г. Кісарчук. Київ : ТОВ Видавництво «Логос». 207 с.
Мюллендер О. Самокерована групова робота: діяльність користувачів з метою наснаження / пер. С. Пархоменко. Амстердам, Київ : АПУ, 1996. 176 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота, підсумкова контрольна робота.
Форма підсумкового контролю – залік.
Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100.
Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру.
Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік оцінюється максимум у 20 балів.
Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів.
Шкала відповідності оцінок:
0-59 – не зараховано;
60-100 – зараховано.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни