Соціальні технології роботи в громаді
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Соціальні технології роботи в громаді
Код дисципліни
ВБ.8.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід. ПР5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки. ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах. ПР20. Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття та категоріальний апарат дисципліни «Соціальна психологія», «Соціальна робота у громаді», знати методи соціальної роботи у громаді.
2. Вміти аналізувати зміни у громаді з точки зору соціально-психологічних знань; правильно застосовувати методи та технології соціальної роботи у громаді тощо; застосовувати отримані знання в практичній сфері.
3. Володіти навичками складання анкети для проведення опитування громадської думки щодо соціальної роботи у громаді та соціальних змін у громаді
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – “Соціальні технології розвитку територіальних громад” є ознайомлення студентів із основними напрямами та аспектами соціальної роботи в громаді та навчити застосовувати методи і форми соціальної роботи в громаді на практиці.
Рекомендована та необхідна література
1. Батанов О.В. Територіальна громада – основа місцевого самоврядування в Україні. Монографія. – К., 2001. 260 с.
2. Безпалько О.В. Соціальна робота в громаді: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 176 с.
3. Влада і громада: співпраця влади і громадськості у вирішенні місцевих проблем/ А.Ткачук, В.Артеменко, Р.Рукомеда. – К.: Ін-т громад. Сусп-ва, 2004. –88с.
4. Волонтери в соціальній роботі/ Упоряд.: О.Главник, Н.Романова, Т.Дружченко
5. Гордієнко Л.О. Громада як один із педагогічних чинників у соціальному вихованні молоді Великої Британії // Науковий часопис НПУ ім. Драгоманова. Серія 11. Соціологія. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Управління. : Збірник наукових праць. – Вип.1 (23). – К.: НПУ, 2004. – С 61-67.
6. Громада як осередок соціальної роботи з дітьми та сім’ями: Метод. матеріали для тренера/ О.В.Безпалько та інші; Під заг.ред. І.Д.Звєрєвої. – к.: Наук.світ, 2004. –69с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота, підсумкова контрольна робота.
Форма підсумкового контролю – залік.
Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100.
Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру.
Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік оцінюється максимум у 20 балів.
Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів.
Шкала відповідності оцінок:
0-59 – не зараховано;
60-100 – зараховано.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни