Тренінг асертивності
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Тренінг асертивності
Код дисципліни
ВБ 3.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід.
ПР4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми.
ПР6. Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях.
ПР17. Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.
ПР19. Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати:
- визначення асертивної поведінки та її складові
- природу та прояви маніпулятивних технік й протистояння ним
- механізми саморегуляції і психологічного настрою
вміти:
- володіти засобами саморегуляції емоційного стану;
- адекватно поводитись у складних ситуаціях взаємодії з партнерами.
- усвідомити власні стереотипи, що ведуть до невпевненої і агресивної поведінки
- визначати індивідуальну стратегію ефективної поведінки в складних життєвих ситуаціях
Зміст навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є вивчення та апробація студентами моделей впевненої неагресивної (асертивної поведінки) у різноманітних життєвих ситуаціях. У результаті вивчення навчальної дисципліни слухачі курсу засвоюють визначення асертивної поведінки та її складові; природу та прояви маніпулятивних технік й протистояння ним; механізми саморегуляції і психологічного настрою. Дисципліна має на меті формування навичок усвідомлення власних стереотипів, що ведуть до невпевненої і агресивної поведінки, визначення індивідуальної стратегії ефективної поведінки в складних життєвих ситуаціях. Навчальна дисципліна містить два основних модулі, що спрямовані на аналіз основних моделей та правил асертивної поведінки, роботу з переживаннями та емоціями особистості, а також на вироблення індивідуальних моделей упевненої поведінки в різних ситуаціях взаємодії.
Рекомендована та необхідна література
1. Hadfield S., Hasson G. How to be Assertive In Any Situation, 2013. – 256 p.
2. Murphy J. Assertiveness: How to Stand Up for Yourself and Still Win the Respect of Others, 2011. –108 p.
3. Берн Е. Ігри, у які грають люди – Клуб сімейного дозвілля, 2016. – 256 с.
4. Джаннантоніо М. Чи зі мною все гаразд? Самоповага та асертивність, 2020 р. – 168 с.
5. Кочюнас Р. Основи психологічного консультування. - М.: "Академічний проект", 1999.
6. Леонтьєв О. О. Психологія спілкування. - 3-е вид. - М.: Сенс, 1999. - 365 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Порядок організації передбачених робочою навчальною програмою форм оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами творчих та репродуктивних завдань, самостійної роботи, а також підсумкового виконання залікового завдання. За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичене оцінок за модулі протягом семестру.
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 20 балів за кожне; модульна контрольна робота – до 20 балів.
Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів.
Форма підсумкового контролю – залік. Залікові бали: 0-59 – не зараховано, 60-100 – «зараховано».
Бали 1 – 59 відповідають оцінці «незадовільно»; 60 -74 – «задовільно»; 75 - 90 – «добре»; 91 - 100 – «відмінно».
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни