Технології консультування сімей, що мають проблеми із залежною поведінкою
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Технології консультування сімей, що мають проблеми із залежною поведінкою
Код дисципліни
ВБ 6.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1.Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причино-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами.
ПР2.Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземними мовами з професійних питань.
ПР4.Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми.
ПР.7.Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході роз’яснення професійних завдань.
ПР.12.Визначити зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
ПР.17.Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.
ПР20.Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
знати:
- сутність і зміст, причини адиктивної поведінки;
- зміст і форми соціально-педагогічної роботи із сім’ями, які мають залежності;
- особливості застосування технологій консультування із сім’ями, які мають залежності.
вміти:
- визначити причини і прояви адиктивності в сучасному суспільстві;
- обирати найбільш оптимальні технології консультування із сім’ями, які мають прояви залежностей;
- проводити профілактичні заходи із сім’ями задля зменшення ризиків до адиктивних проявів поведінки.
Зміст навчальної дисципліни
З урахуванням сучасних суспільно-кризових станів, які відбуваються в українському суспільстві важливо говорити про окремі процеси, які можуть відбуватися в соціальній роботі та призводити до негативних її проявів. Так проблеми залежностей зараз гостро обговорюються науковцями та практиками, адже це проблема суспільного значення на яку варто звертати увагу в контексті роботи з різними сім’ями. Відповідно постає питання вивчення окремих технологій консультування сімей, у яких є проблеми із залежностями поведінки. Адже саме профілактика таких проявів може запобігти кризовим станам в сім’ї та не допустити складних життєвих ситуацій в родині. Власне тому вивчення даної дисципліни є важливим в освітньому процесі бакалаврів як тих, хто стане практиком у даному напрямі.
Рекомендована та необхідна література
Lundgren, L., & Krull, I. The Affordable Care Act: New opportunities for social work to take leadership in behavioral health and addiction treatment. Journal of the Society for Social Work and Research, 5(4), 2014, pp. 415-438.
Raheb, G., Khaleghi, E., Moghanibashi-Mansourieh, A., Farhoudian, A., & Teymouri, R. Effectiveness of social work intervention with a systematic approach to improve general health in opioid addicts in addiction treatment centers. Psychology research and behavior management, 2016, pp. 309-315.
Daley, D. C., & Feit, M. D. The many roles of social workers in the prevention and treatment of alcohol and drug addiction: A major health and social problem affecting individuals, families, and society. Social Work in Public Health, 28(3-4), 2013, 159-164.
Thombs, D. L., & Osborn, C. J. Introduction to addictive behaviors, 2019, 442 p.
Miller, W. R., Forcehimes, A. A., & Zweben, A. Treating addiction: A guide for professionals. Guilford Publications. 2019, 520 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські завдання, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи; підготовка семінарських та практичних завдань; модульна контрольна робота; підсумкове оцінювання у формі заліку.
Форма підсумкового контролю – залік
Підсумкова оцінка з дисципліни складається з 100 балів: 60 балів за модуль та оцінки за іспит (40 балів). Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Оцінка за іспит не може бути меншою 24 балів.
Організація оцінювання: порядок організації передбачених робочою навчальною програмою форм оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами творчих та репродуктивних завдань з самостійної роботи, підготовки семінарських та практичних завдань, складання модульної контрольної роботи наприкінці вивчення дисципліни, а також підсумкового виконання завдань на іспиті.
Шкала відповідності оцінок:
90 - 100 «відмінно»
75 - 89 «добре»
60-74 «задовільно»
0-59 «незадовільно»
Мова викладання
Українська, англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни