Вікова психокорекція

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Вікова психокорекція
Код дисципліни
ДВС.3.10.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи загальної психології, психології особистості та психології розвитку, на якій базується система корекційного впливу у кожному конкретному випадку. 2. Вміти підбирати і коректно застосовувати психодіагностичний інструментарій, вести консультативну бесіду. 3. Володіти основами психодіагностики дітей та підлітків, базовими методами здійснення психокорекційної роботи психолога.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - дати студентам студентів теоретичні знання та практичні навички й технології роботи в галузі сучасної вікової психокорекції, навчити розробляти та впроваджувати індивідуальні та групові психокорекційні програми для дітей та підлітків з різними психологічними труднощами. Під час вивчення курсу студенти формують уявлення про роль та місце психокорекції в практиці надання психологічної допомоги дітям та підлітками, оволодівають сучасними підходами до організації психокорекційної роботи, психокорекційними методиками та технологіями. Практичні заняття присвячені опануванню студентами стратегіями проведення психокорекційної роботи з дітьми, які мають різні труднощі та проблеми (агресивність, переживання травми, горя, насилля, поведінкові розлади та ін.).
Рекомендована та необхідна література
Булатевич Н. М. Організація діяльності психологічної служби : навчальний посібник. Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2015. 448 с. Булатевич Н. М. Пентаграма Гінгера та її застосування в практичній діяльності дитячого психолога. Психологія і особистість. 2017. №1 (11). С.73-81. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції : навчальний посібник. 2-ге вид., стер. Суми : Університетська книга, 2013. 384с. Мілютіна К.Л. Форми психокорекційного впливу. Київ : Главник, 2007. 144с. Crowder A., Elsenraat T., Hull R. & Weed Phifer L. (2017) CBT Toolbox For Children And Adolescents (Over 200 Worksheets & Exercises for Trauma, ADHD, Autism, Anxiety, Depression & Conduct Disorder). PESI Publishing & Media Oaklander V. Hidden Treasure: A Map to the Child's Inner Self. London: Karnac Books, 2006. 248 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (участь в дискусіях, робота в міні-групах під час аудиторних занять): 40/24 бали 2. Виконання завдань для самостійної роботи: 20/12 балів 3. Підготовка та презентація проекту (розробка власної психокорекційної програми): 40/24 бали. Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100). Студенти, які з поважних причин (хвороба, сімейні обставини тощо), задокументованих відповідними заявами та довідками, впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни