Психологія обдарованості

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія обдарованості
Код дисципліни
ДВС.3.08.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. ПР6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: основні концепції вітчизняних і зарубіжних вчених на феномен обдарованості; генетичні та соціальні чинники, які можуть впливати на виникнення і формування обдарованості; психологічні особливості обдарованої особистості; методи діагностики обдарованої особистості; методи вивчення обдарованості особистості; особливості виховання та навчання обдарованих дітей та підлітків. вміти: застосовувати різноманітні емпіричні методи для діагностики потенціалу, наявності, виду та рівня розвитку особистісної обдарованості; використовувати практичні навички в організації практичної роботи з обдарованими дітьми; створювати власні розвивальні програми обдарованості у дітей та підлітків. володіти: застосовувати відповідні положення та теорій, що направлені розвиток здібностей у особистості.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - сприяти формуванню професіоналізму майбутніх психологів; розкрити механізми наукового аналізу особистісних особливостей обдарованої людини; сприяти формуванню у студентів професійних навичок для діагностики і розвитку обдарованості у дітей та підлітків. Анотація навчальної дисципліни – дисципліна «Психологія обдарованості» є складовою частиною дисциплін психолого-педагогічного циклу нормативного блоку. Її вивчення передбачає розв'язання низки завдань фундаментальної професійної підготовки висококваліфікованих фахівців, зокрема: ознайомлення з основними поняттями психології творчих здібностей та обдарованості, історією розвитку і основними напрямками сучасних досліджень, сприяти формуванню вмінь та навичок, необхідних у професійній діяльності практичним психологам.
Рекомендована та необхідна література
Ільїна Н.М. Психологія творчості та обдарованості : навч. посіб. / Н. М. Ільїна. - Суми : Університетська книга , 2018. - 227 с. Музика О.Л. Співвідношення здібностей та обдарованості: суб’єктно-ціннісний підхід / Музика О.Л. //Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. – К.: Видавництво «Фенікс», 2013. – Т.ХІІ. – Психологія творчості. – Випуск 17. – С. 223-233. Рибалка В. Словник із психології та педагогіки обдарованості і таланту особистості: термінологічний словник / Рибалка В. – Київ, Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. – 424 с. Ціннісна детермінація становлення обдарованої особистості: монографія / [О. Л. Музика, І. М. Біла, Д. К. Корольов та ін.]; за ред. О. Л. Музики. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2017. – 220 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, практичне завдання, семінарське заняття, підготовка презентацій, підготовка аналітичних матеріалів, обговорення практичних ситуацій, мозковий штурм.
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді: 10 6 балів 2. Аналітична доповідь: 10/6 балів 3. Практична робота: 20/12балів 4. Контрольна робота: 20/12балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100). Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді захисту проектної роботи, яка оцінюються у 20 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни