Психологія соціалізуючого впливу

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія соціалізуючого впливу
Код дисципліни
ДВС.3.09.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне опанування дисципліни «Основи психології», «Вікова психологія» Знати: сутність теорії соціалізації особистості, основні категорії та поняття; вітчизняні й закордонні концепції соціалізації; соціально-педагогічні та соціально-психологічні механізми соціалізації особистості; класифікацію факторів соціалізації особистості (мікро-, мезо-, макро-, мегафактори); специфіку впливу різних факторів соціалізації на становлення особистості; види соціалізації особистості; Вміти: аналізувати соціально-педагогічні ситуації на мікро-, мезо-, макро-, мегарівнях; розпізнавати проблеми, спричинені ускладненнями процесу соціалізації; запобігати віктимізації особистості; створювати умови для успішної соціалізації особистості. Володіти елементарними навичками: здійснювати психологічне консультування з сексуальних проблем; враховувати сексуальні чинники при психологічному консультуванні з несексуальних проблем.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни — сформувати у майбутніх психологів системного знання про сутність, механізми, види, фактори соціалізації особистості, вікову детермінацію соціалізаційних процесів, теоретичні підходи та концепції соціалізації. Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку студентів у галузі психології соціалізуючого впливу, яка слугуватиме основою для їхньої подальшої викладацької діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми соціалізуючого впливу на людину та передбачає застосування набутих знань у практичній роботі психолога. Особлива увага приділяється особливостям психологічного впливу.
Рекомендована та необхідна література
1. Сисоєва С.О., Соколова І.В. Нариси з історії розвитку педагогічної думки: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 308 с. 2. Кравець В.П. Історія гендерної педагогіки: Навчальний посібник. – Тернопіль: Джура, 2005. – 440 с 3. Журавльова С. Соціоорієнтована модель виховання особистості Георга Кершенштейнера в освітніх реформах Німеччини (початок ХХ ст.). – Рідна школа. – 2006. – № 3 – С. 77-80 4. Українська педагогіка в персоналіях: У 2 кн. Кн. 1: Навч. посібник / За ред. О.В. Сухомлинської. – К.: Либідь, 2005. – 624 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 24/14 балів 2. Аналітична доповідь: 24/14 балів 3. Творча самостійна робота: 32/20 балів 4. Підсумкова контрольна робота:20/12 балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) . Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни