Екологічна психологія
Освітня програма: Психологія бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Екологічна психологія
Код дисципліни
ДВС.3.02.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: предмет та завдання загальної психології; особливості психологічного впливу різноманітних факторів середовища на людину;особливості впливу людини на середовище;
Вміти: оперувати поняттями психологічної науки та аналізувати дані досліджень;
Володіти: елементарними навичками формування та розвитку екологічної свідомості та екологічної культури.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: теоретична та практична підготовка майбутніх фахівців до організації екологічної діяльності на усіх рівнях відображення середовища (мікросередовищі, мезосередовищі, макросередовищі, мегасередовищі) та формування компетентності у розвитку екологічної свідомості, екологічної діяльності і екологічної культури
Дисципліна спрямована на вивчення взаємовідносин людини та оточуючого середовища (природного, штучного, соціального, культурного), яке органічно включене у життєдіяльність та служить важливим фактором регуляції поведінки та соціальної взаємодії. Екологічна психологія знаходиться на стику психології та соціальної екології як особливої дисципліни, що вивчає широке коло соціально-гуманітарних проблем взаємовідносин людини та довкілля і фокусується на аспектах психології людини, що зазнає певної дії факторів середовища - архітектурного, виробничого (ергономіка), рекреаційного, природного та ін.
Рекомендована та необхідна література
Крисаченко В. С. Екологічна культура: теорія і практика: Навч. Посібник. К.: Заповіт, 1996.
Льовочкіна А.М. Основи екологічної психології: Навч.посіб. К.: МАУП, 2004.
Льовочкіна А.М. Психологічні засади формування еколого-орієнтованої свідомості: монографія / А. М. Льовочкіна Житомир: Вид-во ЖДУ ім.І. Франка, 2011. 422 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (колоквіум, виступи на семінарах): 30 / 18 балів
Самостійна робота (написання рефератів, створення презентацій): 30 / 18 балів
Практичні завдання: 20 / 12 балів.
Проміжний контроль (Експрес опитування, тестування, Модульна контрольна робота, підсумкова контрольна робота): 20 /12 балів.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку.
Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100).
Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів.
Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни