Психологія особистості

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія особистості
Код дисципліни
ОНД.25
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати специфіку, історію становлення та методи загальної психології; теоретичні концепції про закономірності в психічних властивостях і функціях. 2. Вміти інтегрувати різноманітні дані про індивідуально-психологічні властивості досліджуваної людини в єдине цілісне уявлення про її індивідуальність; 3. Володіти елементарними навичками у системному підході до вивчення індивідуальності людини.
Зміст навчальної дисципліни
Розглядаються основні конструкти психології особистості, розвиток уявлень про особистість у вітчизняній психології ‒ про внутрішній світ людини, закономірності психічного розвитку та функціонування, індивідуальне, соціальне, суб’єктне та індивідуальне. Формування наукових уявлень про підходи до вивчення особистості в зарубіжній психології. Піднімаються питання особливостей роботи з окремими сферами особистісного виміру буття людини: самосвідомості та смислової сфери, життєвого світу особистості, спрямованості та інше.
Рекомендована та необхідна література
1. Мельник О. А. Гармонійний розвиток особистості у історичному контексті. Соціокультурні та психологічні виміри становлення особистості: Збірник матеріалів ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Херсон, 30 вересня – 1 жовтня 2021р.). С. 164-165. 2. Мельник О. А. Поняття про особистість у київській філософсько-психологічній школі ХІХ –початку ХХ століття. Генеза поняття «особистість» в українській психологічній науці: монографія / За ред. В. В. Турбан. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2020. С. 47–57. 3. Столяренко О. Б. Психологія особистості. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 280 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1.Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні, доповнення): 35/20 балів 2.Підсумкова контрольна робота: 25/12 балів Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення – письмова. Види завдань –відкриті питання, творчі завдання; при цьому відповідь на відкрите питання 1 – у 25 %; відповідь на відкрите питання 2 – у 25%, творче завдання – у 35 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали. Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни