Методологія та організація економічних наукових досліджень (з основами інтелектуальної власності)
Освітня програма: Міжнародна економіка (освітньо-професійна, маг)
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Методологія та організація економічних наукових досліджень (з основами інтелектуальної власності)
Код дисципліни
1.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН2. Вміти адаптувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта
ПРН3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
ПРН 6. Демонструвати знання наукових засад і розуміння практичних аспектів підвищення ефективності маркетингової діяльності
ПРН15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результативність із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
ПРН16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження.
ПРН17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Наявність ступеня бакалавра.
1. Знати зміст основних гуманітарних дисциплін, зокрема «Економічної теорії», «Міжнародної економіки», «Права».
2. Володіти прийомами моделювання, створення моделей об’єктів і процесів під час наукового дослідження із використанням наукових методів пізнання та інформаційних технологій, володіти навичками публічних виступів, англійською мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Програма навчальної дисципліни складається з трьох змістових розділів. У Змістовому розділі 1 «Методологія наукових досліджень» розкриваються зміст понять «методологія», «методика», «методи дослідження», розуміння науки як дослідження, розглядаються конкретно-науковий, загально-науковий та філософський рівні методології. економічних досліджень. У Змістовому розділі 2 «Основи інтелектуальної власності» розкриваються теоретико-методологічні підходи до аналізу економічної природи та специфіки інтелектуальної власності в сучасних умовах. Аналізуються актуальні проблеми розвитку інтелектуальної власності, авторського права та суміжних прав. У Змістовому розділі 3 «Методологія та методика економічних наукових досліджень» розкривається сутність, обґрунтування та методи вирішення наукової проблеми, вибір наукового напрямку та формулювання теми наукового дослідження; визначення актуальності, об’єкту, предмету, мети, завдань та результатів дослідження; вибір та практичне застосування методів наукового дослідження; методика конструювання понятійного апарату; прийоми збору, аналізу та обробки первинної інформації; вимоги до підготовки наукових публікацій у фахових виданнях та наукометричних базах даних; принципи академічної доброчесності та рекомендації щодо запобігання академічному плагіату; рецензування наукових праць; самоорганізація наукової роботи, підготовка наукового проекту..
Рекомендована та необхідна література
7 сходинок підготовки успішної дисертації. Монографія / Старостіна А.О., Кравченко В.А., Нагачевська Т.В. та ін. /За заг. ред. проф. Старостіної А.О. – К.: «НВП «Інтерсервіс», 2017. – 276 с.
Старостіна А., Кравченко В. Сутність та практичне застосування методики конструювання категоріального апарату економічної науки (на прикладі понять "глобалізація" та "підприємницький ризик") [Текст] / А.Старостіна, В.Кравченко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – 2011. – № 128. – С. 5−10.
Старостіна А., Кравченко В. Методологічні аспекти підготовки кваліфікаційних наукових робіт (актуальність наукової проблеми, тема, мета, завдання, предмет та об’єкт дослідження) [Текст] / А.Старостіна, В.Кравченко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – 2013. – № 150. – С. 80−83.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Cеместрове оцінювання:
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем трьох змістових модулів та виконання самостійної роботи студента у вигляді презентацій, індивідуальних творчих робіт.
Змістовий розділ 1 та змістовий розділ 2 оцінюється окремо 15 балів максимум / 9 балів мінімум, змістовий розділ 3 оцінюється окремо 30 балів максимум / 18 балів мінімум
Підсумкове оцінювання у формі іспиту (Min. – 24 балів, Mах. – 40 балів).
Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше 36 балів. Оцінка за іспит не може бути меншою 24 балів для отримання загальної позитивної оцінки за курс.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Олексіївна
Старостіна
Маркетингу та бізнес-адміністрування
Економічний факультет
Економічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Маркетингу та бізнес-адміністрування
Економічний факультет