Принципи конструювання тестів

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Принципи конструювання тестів
Код дисципліни
ДВС.3.15.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги. ПР 16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: 1. Історію виникнення та розвитку основних психодіагностичних концепцій в Україні та за кордоном. 2. Провідні етапи створення психодіагностичних методик. 3. Основні психометричні характеристики тестів (валідність, надійність тощо), етапи конструювання, адаптації тестів та стандартизації тестів. Студент повинен вміти: 1. Конструювати методики, що належать до трьох основних психодіагностичних підходів (об’єктивного, суб’єктивного та проективного). 2. Застосовувати сучасні статистичні методи для обробки результатів психодіагностичних досліджень. 3. Самостійно здійснити стандартизацію та адаптацію психодіагностичних тестів (у т.ч. проективних методик та тестів інтелекту). 4. Окреслити план дослідження, спрямованого на перевірку ефективності психодіагностичної методики.
Зміст навчальної дисципліни
Мета курсу - засвоєння знань щодо розробки психодіагностичних методик, що належать до об’єктивного, суб’єктивного та проективного підходів; вивчення психометричних засад конструювання тестів, дотримуючись статистичного та лінгвістичного алгоритму; створення власних психодіагностичних методик, що відповідають вимогам якісних психометричних інструментів. Курс присвячений розумінню та засвоєнню основних принципів та особливостей конструювання тестів. У ньому розкриваються основні психодіагностичні теорії, принципи та інструменти для розробки методик. Дисципліна спрямована на формування практичних компетенцій організації та проведення психодіагностичного обстеження, з акцентом на нові тенденції, що з’явились на сучасному етапі розвитку науки. У процесі навчання студенти мають змогу самостійно створити власний психодіагностичний інструментарій та окреслити план дослідження, спрямованого на перевірку ефективності психодіагностичної методики.
Рекомендована та необхідна література
Білоусова Л. І. Потенціал комп'ютерного тестування / Л. І. Білоусова // Вісник ТІМО. – 2008. – № 10. – С. 40 – 44. Булах І. Є. Створюємо якісний тест: навч. посіб. / І. Є. Булах, М. Р. Мруга. .– К. : Майстер-клас, 2006 – 160 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Оцінюються доповнення та активна участь на лекціях; на семінарському занятті презентується виконаний робочий проект. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення – письмова. Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом робіт.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни