Латинська мова

Освітня програма: Геоморфологія та природопізнавальний туризм

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Латинська мова
Код дисципліни
ВБ 3.1.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Р03. Пояснювати особливості організації географічного простору залежно від рельєфу, сучасного та давнього геоморфогенезу території. Р04. Аналізувати географічний потенціал території у зв’язку із геоморфологічною ситуацією, а також для потреб організації та розвитку природопізнавального туризму..
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації наукової літератури, знати теоретичні основи курсів «Українська мова».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна складається із двох змістових модулів. Змістовий модуль 1 знайомить студентів із визначеннями понять «термін», «терміноелемент», «номенклатура», «термінологія», «міжнародна природознавча термінологія», «онім», «уніномінальний термін», «поліномінальний термін» і т.і н., з історією формування природознавчої термінології, із грецько-латинською її основою. У цій частині курсу розглядаються основні типи структури природознавчих термінів та найчастіше використовувані терміноелементи фізичних та географічних термінів грецько-латинського походження: початкові та кінцеві кореневі терміноелементи, префікси та суфікси. У змістовому модулі 2 основна увага приділена хімічній та біологічній термінологіям. Викладаються основні словотвірні моделі латинських назв хімічних солей, кислот, оксидів, гідроксидів, пероксидів, хімічних елементів тощо. Розглядаються правила утворення латинських уні- та поліномінальних біологічних термінів, основні принципи утворення назв видів, родів, родин, порядків (рядів), класів, відділів (типів) рослин і тварин. Висвітлюються питання про українські відповідники латинських та грецьких терміноелементів, про проблеми адаптації грецько-латинських терміноелементів в українській морфологічній системі, про відтворення та можливості створення нових природознавчих термінів з використанням грецько-латинської термінотворчої бази.
Рекомендована та необхідна література
1. Латинська мова для математиків та фізиків: підручник [для студ. вищих навч. закладів] / [Домбровський М.Б. та ін. ; наук. ред. Л.М. Глущенко, Б.В. Чернюх] ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – Львів : Львівський національний університет ім. Івана Франка, 2011. – 252, [2] с. 2. Закалюжний М.М. Латинська мова : Підручник для студентів біологічних спеціальностей вищих навчальних закладів / М.М. Закалюжний. – Київ : Либідь, 2003. – 368с. 3. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. – К.: Вища школа, 1990. – 247 с. 4. Ревак Н. Латинська мова : (для неспеціальних факультетів) / Надія Ревак, Володимир Сулим; МОН України; Львівський нац. ун-т ім. І.Франка. – Львів : Львівський національний університет ім. І.Франка, 2002. – 240с. 5. Скорина Л.П. Латинсько-український, українсько-латинський словник / Л.П.Скорина, О.А.Скорина. – К.: Обереги, 2004. – 448 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, відеоматеріали і відеопрезентації (Microsoft PowerPoint).
Методи та критерії оцінювання
Усне та письмове опитування, залік
Мова викладання
Українська