Сучасний літературний процес: європейський контекст

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасний літературний процес: європейський контекст
Код дисципліни
ОК5
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН10. Збирати й систематизувати мовні, літературні факти, створювати та інтерпретувати тексти різних стилів і жанрів (у межах спеціалізації 035.01 українська мова та література). ПРН13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати процеси розвитку та взаємозалежності актуальних проблем літературознавства, специфіки становлення українського літературного процесу на тлі європейського мистецького поступу, наукові підходи щодо періодизації історії української літератури, погляди сучасних вітчизняних і зарубіжних критиків щодо літературних жанрів, постатей і часописів, технології декодування української новітньої лірики. Володіти основними теоретичними знаннями з давньої української літератури: Середньовіччя і Бароко, української літератури в контексті європейської ідентичності (Х-ХVІІІ ст.), історії української літератури першої і другої половини ХІХ, історії української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст., текстології і джерелознавства, письменницького епістолярію та мемуаристики, есеїстики ХХ-ХІ ст. орієнтуватися в сучасних підходах до аналізу літературних творів та постколоніальних студіях.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальний курс «Сучасний літературний процес: європейський контекст» систематизує знання студентів про взаємозалежність розвитку української і європейської літератур, формує уявлення про дослідницький потенціал аспектів зазначеної дисципліни на основі художніх текстів і літературно-критичних відгуків про них. Дисципліна дає відомості про філософські, психологічні та власне літературознавчі концепції відображення життєвих реалій в художній дійсності й акцентує увагу на специфіці еволюції авторської свідомості; дозволяє визначити критерії, принципи та методи аналізу українських літературних текстів із погляду сучасних українських та зарубіжних критиків; формує науковий світогляд, зорієнтований, на новітні теорії комплексно представленого знання про літературний текст і його мистецьку художньо-естетичну цінність.
Рекомендована та необхідна література
1. Агеєва В. нша оптика. Ґендерні виклики сучасності. — Київ: Смолоскип, 2019. 256 с. — ISBN 978-617-7622-08-5. 2. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека. Український літературний постмодернізм. – К.: Критика, 2013. – 344 с. 3. Ковалів Ю. І. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: у 10 т. Т. 4: У сподіваннях і трагічних зламах. Київ: Академія, 2015. 576 с. 4. Ковалів Ю. І. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: у 10 т. Т. 5: У сподіваннях і трагічних зламах. Київ: Академія, 2017. 544 с. 5. Ковалів Ю.І. Історія української літератури: кінець ХІХ - поч. ХХІ ст.: у 10 т. Т. 2: У пошуках іманентного сенсу. Київ: Академія, 2013. 624 с. 6. Ковалів Ю.І. Історія української літератури: кінець ХІХ - поч. ХХІ ст.: у 10 т. Т. 3: У сподіваннях і трагічних зламах. Київ: Академія, 2014. 472 с. 7. Літературна дефіляда. Сучасна українська критика про сучасну українську літературу. Бібліотека «ЛітАкценту». Київ: Темпора, 2012. 544 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Мова викладання
Українська мова

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни